مشکلی برای صادرات محصولات معدنی از گمرک یزد وجود ندارد

عصر معدن- مدیر کل گمرکات استان یزد با بیان اینکه این گمرک تلاش در جهت افزایش صادرات غیرنفتی را از وظایف اصلی خود می‌داند، گفت: برای افزایش صادرات آمادگی همکاری و تعامل با بخش خصوصی را داریم.;

مشکلی برای صادرات محصولات معدنی از گمرک یزد وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمدحسین سلمانی در کارگروه فرعی توسعه صادرات که به منظور بررسی امکان صادرات شرکت‌های چادرملو و سنگ آهن مرکزی از گمرک استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به صنعتی بودن استان، گمرک یزد از نظر ارائه تسهیلات پیشتاز بوده و اکنون برای صادرات به صورت ریلی، جاده‌ای و هوایی همکاری کامل با صادرکنندگان وجود دارد.

    وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده در گمرک یزد، افزود: ارائه این تسهیلات زمینه‌ساز رشد صعودی آمارهای عملکردی گمرک یزد در سنوات گذشته شده، در حالی که گمرک از نظر نیروی کارشناس مورد نیاز در این مدت با کاهش شدید روبرو بوده است.

    مدیر کل گمرکات استان با اشاره به شرکت سنگ آهن مرکزی، گفت:  گمرک یزد در سال‌های گذشته همکاری خوبی با این شرکت داشته و امید می‌رود صادرات محصولات این شرکت نیز از گمرک استان صورت گیرد.

    سلمانی در ادامه به شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اشاره و اظهار کرد: با توجه به این که سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات کشور از جمله یزد، پیاده‌سازی شده است بنابراین مشکلی برای صادرات این شرکت از مبدا یزد وجود ندارد.

    محمود امانت، رییس اتحادیه صادرکنندگان یزد نیز در این نشست افزود: رشد آمارهای صادراتی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی استان است و قدرت چانه زنی مسئولان را در موضوعات مختلف افزایش می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه رشد آمارهای صادراتی در چندین سال گذشته نشان از همراهی و همدلی بخش غیردولتی و دولتی در تحقق این امر است، ادامه داد: اتحادیه صادرکنندگان در عین حالی که مخالف خام‌فروشی است اما تلاش دارد کلیه صادرات استان از گمرکات یزد انجام شود.

    امانت تصریح کرد: متاسفانه صادرات شرکت‌های سنگ آهن مرکزی و چادرملو از مبدا یزد نیست که این موضوع مغایر با سیاست‌های کلان استان است، در حالی که این امکان وجوددارد که شرکت‌های چادرملو و سنگ آهن مرکزی صادرات خود را از گمرکات یزد انجام دهند.

    وی تاکید کرد: برای صادرات محصولات این دو شرکت از داخل استان مشکلی وجود ندارد، زیرساخت‌ها و امکانات موردنیاز در این زمینه آماده است و تنها باید در زمان تکمیل اظهارنامه که می‌تواند در محل کارخانه یا حتی شهر و استان دیگر باشد، مبدا صادرات گمرکات یزد انتخاب شود.

    وی افزود: گمرک یزد نیز تاکنون همراهی بسیار خوبی با تولیدکنندگان به ویژه شرکت سنگ آهن مرکزی داشته است.

    «کمالی اردکانی» نماینده شرکت صنعتی و معدنی چادرملو نیز در این نشست افزود: زنجیره ارزش در داخل شرکت چادرملو تا تولید محصول نهایی تکمیل شده است و عمده مصرف‌کنندگان این شرکت داخلی هستند.

    وی افزود: صادرات محدودی هم که از این کارخانه صورت می‌گیرد از درب کارخانه است ولی موارد مطروحه در این نشست را به مسئولان چادرملو منتقل و فکر نمی‌کنم مشکلی برای صادرات این شرکت از استان وجود داشته باشد.

    «شیشه‌بری»  نماینده اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان نیز در این نشست تاکید کرد: با توجه به تغییر مدیریت صورت گرفته در گمرک، مشکلات برطرف شده و هیچ مشکلی برای صادرات از مبدا گمرک یزد وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر