بیش از ۱۰ هزار قطعه در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی شد

عصر معدن- دبیر کمیته بومی سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: در چند سال اخیر با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی و قطع وابستگی به خارج، تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۵ قطعه صنعتی در دو مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی شده است.;

بیش از ۱۰ هزار قطعه در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، محمدابراهیم یلتقیان افزود: واحدهای تحقیق و توسعه مستقر در مجتمع های معدنی و صنعتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی  دانشگاهی و صنعتگران و مبتکران کشور و حمایت از ایده ها و نوآوری ها و اتکا به ظرفیت های داخلی  دستاوردهای قابل توجهی  کسب کرده است.

    به گفته وی، از جمله این دستاوردها می توان به، اجرای طرح کاهش مصرف اب در خطوط تولید، اصلاح لاینر آسیاب خود شکن جهت افزایش طول عمر، حفاظت کاتدی لوله و مخازن آب آشامیدنی و پتانسیل یابی اکتشاف عناصر کمیاب خاکی در کانسارهای آهن اپاتیت منطقه بافق اشاره کرد .

    وی گفت : بر این اساس هر ساله توانسته ایم بخشی از نیاز خود را با همکاری شرکت مشاور گواه صنعت در مجتمع معدنی و شرکت سی پی جی در مجتمع صنعتی چادرملو و سایر صنعتگران خلاق در داخل کشور  بومی سازی کنیم .

    یلتقیان با اشاره به اینکه تنها در سال گذشته 550  قطعه  جدید در این شرکت بومی سازی شده ادامه داد: همه تلاش ما این بوده و هست تا علاوه بر بومی سازی قطعات، به علوم روز و فناوری‌های نوین جهانی در بخش های معدن و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم و در همین راستا توانسته‌ایم 60 تا 70 درصد از پروژه‌های خود را با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی کنیم وعلاوه بر میلیون ها دلارصرفه جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک شایانی کنیم.

    دبیر ستاد بومی سازی شرکت چادرملو یادآوری کرد: تمامی قطعات ساخته شده در کشور علاوه بر  قابلیت رقابت پذیری با قطعات خارجی همواره از کیفیت و راندمان کاری بالاتری نیز برخوردار هستند.

    وی افزود: همچنین طی سال گذشته 968 قلم قطعات یدکی و مصرفی به تعداد 88 هزارو 268 قطعه از محصولات ساخت داخل کشور جهت مصرف در مجتمع معدنی چادرملو خریداری شده است .

    گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن  کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی خود توانسته زنجیره تولید فولاد را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند .

    این شرکت یکی از پیشگامان بومی سازی و استفاده از فناوری های روز در ساخت قطعات صنعتی است و بر اساس اهداف و برنامه ریزی های پیش بینی شده در زمینه کاهش وابستگی به خارج از کشور گامهای اساسی برداشته است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر