مدیرعامل چادرملو خبرداد

آغاز عملیات نقشه برداری از پهنه معدنی D۱۹

عصر معدن- مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: پس از ماهها بررسی و برگزاری جلسات کارشناسی و رفع برخی دغدغه های کارشناسان سازمان محیط زیست، با موافقت این سازمان کار نقشه برداری از پهنه معدنی D۱۹ تا صدور مجوز نهایی آغاز شد .;

آغاز عملیات نقشه برداری از پهنه معدنی D۱۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محمود نوریان با بیان اینکه بمنظور تداوم اصولی فعالیت های تولیدی شرکت باید هر چه سریعتر بهره برداری از آنومالی D19   آغاز شود تصریح کرد: هدف ما از تسریع در آغاز عملیات اکتشاف و بهره برداری از این پهنه معدنی   به دلیل  زمان بر بودن  دسترسی به ذخیره سنگ آهن  و بهره برداری از آن  است  لذا تأخیر در اجرای آن جایز و شایسته نیست .
    مدیر عامل چادرملو در ادامه افزود :  پهنه معدنی D19 در مجاورت مجموعه معدنی و واحدهای فرآوری کنسانتره چادرملو  قراردارد  و پیش بینی های اولیه حاکی از وجود بیش از 100 میلیون تن سنگ آهن قابل برداشت در این محدوده است .
    نوریان همچنین در خصوص عملکرد تولید شرکت در سال گذشته گفت : در سال 1396 میزان استخراج سنگ باطله 72 میلیون و 660 هزارتن و مقدار سنگ آهن استخراج شده ، معادل 15 میلیون و 195 هزار تن بوده است. همچنین به میزان  9 میلیون و 389  هزار تن کنسانتره سنگ آهـن در 5 خط  فرآوری تـولید شده که 25 درصد فراتر از ظرفیت اسمی بوده است.
    وی سایرمحصولات تولیدی چادرملو در سال گذشته را تولید 3  میلیون و 517 هزار تن گندله آهن ، 515 هزار و 300 تن سنگ آهن دانه بندی و 428 هزار تن شمش فولاد عنوان کرد.
    مدیر عامل چادرملو در خصوص طرح های توسعه این شرکت افزود : امسال دو طرح جدید برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در دست اجرا داریم که یکی از آنها واحد آهن اسفنجی با ظرفیت 1 میلیون و 550 هزارتن است که خوشبختانه با وجود تنگناهای اقتصادی روز گذشته 22 مرداد ماه اولین شارژ آزمایشی با ورود محموله گندله به  واحد مگا مدول با موفقیت انجام شد که  این حاصل تلاش شبانه روزی مهندسان و کارشناسان و متخصصان داخل کشورمان بوده است.
    همچنین طرح ذوب و تولید شمش فولاد ابرکوه نیز یکی دیگر از طرحهای این شرکت است که بخشی از این زیرساخت آن آماده شده است. بخش اعظم تجهیزات ساخت این واحدها از داخل کشور تامین شده است .
    طرح گندله سازی دوم نیز با ظرفیت 4میلیون تن وکارخانه نورد با ظرفیت 1میلیون و200 هزار تن در اردکان در دست مطالعه است  و در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملونیز صحبت های اولیه برای اجرای آن انجام شده است. در واقع ما باید بتوانیم مطالعات خود را به سرانجام رسانده و در کنار آن زمینه سازی لازم را برای تهیه فاینانس  انجام دهیم.
    نوریان در خصوص  برنامه‌ افزایش سرمایه  شرکت چادرملو نیز گفت : بر اساس سودی که در مجمع چادرملو تقسیم شد، قرار شد تا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه شرکت داشته باشیم. اکنون ما در حال پیگیری این موضوع هستیم تا به مرحله اجرا برسد.
    وی درباره سیاست صادراتی چادرملو گفت: سیاست چادرملو ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور است و خود را متعهد به تامین مواد اولیه  کارخانجات فولاد سازی داخلی می دانیم ، اینکه ما کنسانتره را صادر کنیم و از آن طرف سایر شرکت های فولادی‌ کنسانتره  مورد نیاز خود را وارد کنند اتفاق خوبی نیست‌.
    نوریان با تاکید بر اینکه : بهترین حالت صادرات، محصول نهایی است افزود : البته من اعتقاد دارم مثلا در حوزه سنگ ساختمانی حتی می‌توان به صورت کوپ نیز صادرات کرد و نباید خیلی اصرار کنیم که حتما سنگ فراوری شده را صادر کنیم مگر اینکه بتوانیم بازار سنگ ساختمانی برای محصول نهایی در جهان ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر