نوریان خبر داد:

به زودی با حضور رئیس جمهور، واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو افتتاح می‌شود

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: واحد احیای مستقیم چادرملو که تولید آزمایشی خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرده به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.;

به زودی با حضور رئیس جمهور، واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، محمود نوریان با اشاره به تولید آزمایشی واحد احیای مستقیم چادرملو از اواخر سال گذشته اظهار داشت: این اقدام در مجتمع صنعتی اردکان آغاز شد و به سرعت به ظرفیت اسمی رسید و به زودی با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

    وی عنوان کرد: این واحد فولادی قادر است سالانه یک میلیون و 550 هزار تنی آهن اسفنجی تولید کند.

    نوریان، دلیل تاخیر در افتتاح رسمی این واحد فولادی را فشردگی برنامه های رئیس جمهور به ویژه برنامه دیدارهای خارجی عنوان و اظهار امیدواری کرد: با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان یزد و شهرستان اردکان، این واحد عظیم صنعتی نیز به طور رسمی افتتاح شود.

    بازدید از خطوط و تاسیسات شیرین‌سازی انتقال آب خلیج فارس به یزد و کرمان

    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همچنین در مورد بازدید هفته گذشته خود از خطوط و تاسیسات شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد اظهار داشت: از آنجا که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همواره در جهت توسعه پایدار گام برداشته، مشارکت در این طرح نیز را از اهداف کلان و توسعه بخش شرکت و منطقه دانسته و با سرمایه گذاری قابل توجهی در تلاش برای انتقال آب به استان یزد است.

    نوریان عنوان کرد: نصب آب شیرین کن در حال اتمام است و بخشی از پمپ های آبگیری از دریا در حال نصب است و به زودی آماده آبگیری می شود.

    وی افزود: لوله گذاری‌ها تا مجتمع گل گهر سیرجان تقریباً به اتمام رسیده و امید داریم تا پایان امسال آب به گل گهر سیرجان برسد و از سیرجان نیز کار نصب خطوط برای انتقال آب به مجتمع مس سرچشمه و از آنجا به طور همزمان لوله گذاری به سمت استان یزد نیز در حال اجراست به طوری که بیش از 150 کیلومتر از مسیر 340 کیلومتری مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی چادرملو لوله گذاری شده است و ٥۰ کیلومتر لوله در حال نصب است و تا پایان سال کل لوله گذاری این قسمت تمام می‌شود.

    آب خلیج فارس ظرف یکسال آینده به یزد می‌رسد

    مدیرعامل چادرملو اظهار امیدواری کرد: طی یک‌سال آینده آب شیرین از خلیج فارس به استان یزد و مجتمع صنعتی چادرملو برسد.

    نوریان همچنین اظهار داشت: هدف عمده طرح شیرین سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج فـارس به صـنایع جنـوب شرق کشور، تأمین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گـل گهر، مس سـرچشمه و چادرملو در استان‌های کرمان و یزد است.

    وی خاطرنشان کرد: مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس آغاز شده و بعد از تأمین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و در نهایت به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود.

    نوریان ادامه داد: اجرای قطعه سوم طرح به طول 340 کیلومتر از مجتمع مس سرچشمه تا صنایع فولادی در منطقه اردکان استان یزد همچنین انشعاب به صنایع معدنی چادرملو است.

    وی افزود: قطر نامی لوله‌های مورد استفاده در این قطعه هزار و 300 و 900 میلیمتر و دبی آب انتقالی در این مسیر 1.5 مترمکعب بر ثانیه خواهد بود.

    انتقال آب خلیج فارس به یزد 110 هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد

    نوریان ادامه داد: در این قطعه عملیات نقشه برداری و مسیرگشایی از طریق مناقصه عمومی به پیمانکار واگذار شده و خاتمه عملیات اجرایی مهر ماه سال 1399 پیش بینی شده است.

    مدیرعامل چادرملو، کل سرمایه گذاری پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح عظیم ملی را 110 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 1397 بیش از 47 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر