کلیدی‌ترین قطعه موردنیاز صنعت فولاد تولید می‌شود

عصر معدن- یک شرکت دانش‌بنیان داخلی با رویکرد خدمت‌رسانی توانسته است تولید غلتک بعنوان کلیدی‌ترین قطعه مورد نیاز صنعت فولاد را در اختیار بگیرد.;

کلیدی‌ترین قطعه موردنیاز صنعت فولاد تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ یک شرکت دانش‌بنیان داخلی؛ با رویکرد خدمت‌رسانی به صنعت فولاد و سایر صنایع ازجمله مواد غذایی، اقدام به تولید انواع غلتک کرده است. غلتک درواقع کلیدی‌ترین قطعه موردنیاز صنعت فولاد است، که تا قبل از دستیابی به تولیدات داخلی توسط فناوران کشورمان، چرخه این صنعت با قطعات مشابه خارجی می‌چرخید، که این چرخه درنهایت موجب خروج بخش عمده‌ای از ارز کشورمان و وابستگی صددرصدی صنایع می‌شده به همین منظور به سراغ مدیرعامل این شرکت فناور داخلی رفتیم، تا ما را بیشتر با خدمات ارائه‌شده آشنا کند.

    ابوالقاسم قدمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان چدن سازان بیان کرد: 100 درصد غلتک موردنیاز صنعت فولاد کشور در داخل تولید می‌شود، که از این مقدار سهم عمده‌ای از نیاز را با آخرین تکنولوژی روز و به‌روز‌ترین دانش، تولید می‌کنیم.

    قدمی با اشاره به تولید بیش از 80 درصد سهم بازار کشور از صنعت فولاد گفت: در حال حاضر با دستیابی به تکنولوژی تولید "غلتک‌های ریختگری گریز از مرکز فوق سنگین"، علاوه برقرار گرفتن در لیست محدود تولیدکنندگان این سایز از محصولات، به طور چشمگیری از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده‌ایم.

    این فعال بخش صنعت با اشاره به مراحل تولید غلتک‌های موردنیاز صنعت فولاد توضیح داد: مرحله ریختگری، عملیات حرارتی و همچنین ماشین‌کاری و درنهایت سنگ‌زنی و آماده‌سازی غلتک‌های تولیدی، مراحلی است، که صفرتا صد آن توسط خوش‌خدمتان این صنعت در حال حاضر در کشور به انجام می‌رسد.

    وی در راستای تولید غلتک‌های موردنیاز صنعت فولاد دو نوع فناوری را نام برد و گفت: روش نخست استاتیک و روش دوم گریز از مرکز (سانتریفیوژ) نام دارد، که روش دوم علاوه بر کیفیت بالا امکان تولید قطعات چندلایه گریز از مرکز، که در صنعت به "بی متال" معروف‌اند رادار است.

    مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان چدن سازان ادامه داد: ضمناً در این روش به دلیل امکان ریختگری دو جنس مختلف بر روی‌هم، امکان افزایش خواص در لایه کاری غلتک‌ها توسط "نانو ساختار متالورژی " نیز وجود دارد و لذا با استفاده از آلیاژ‌های محلول در سایز میکرو و نانو، خواص منحصربه‌فردی در این قطعات ایجادشده است.

    قدمی با اشاره به روند بازیابی غلتک‌های مستعمل صنایع توضیح داد: با تلاش مضاعف موفق شده‌ایم به فرایند ذوب مجدد غلتک‌ها و بازیافت آن‌ها برای بازگرداندن به چرخه تولید غلتک دست‌یابیم.

    وی در پایان با اشاره به سهم صادرات این شرکت دانش‌بنیان بیان در سال گذشته گفت: در بخش صادرات در سال 97 بسیار قدرتمند عمل کرده‌ایم و به کشور‌های اروپایی همچون؛ ایتالیا، اسپانیا، اسلوونی، آلمان و همچنین کشور‌های خاورمیانه و کانادا صادرات داشته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر