اعطای تسهیلات لیزینگ در رویداد فناورانه صنعت فولاد از سوی صندوق نوآوری

عصر معدن- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در رویداد فناورانه صنایع غذایی ۴۵۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد منعقد شد، گفت: برای ۷۰ درصد قراردادهای منعقد شده در رویداد صنعت فولاد میان شرکت‌های دانش‌بنیان و مشتریان تسهیلاتی به صورت لیزینگ و با نرخ ۹ درصد اعطا می‌شود.;

اعطای تسهیلات لیزینگ در رویداد فناورانه صنعت فولاد از سوی صندوق نوآوری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، سیاوش ملکی فر در رویداد گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت فولاد که امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، به بیان سابقه راه‌اندازی این صندوق اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 89 به تصویب رسید و در سال 92 کار خود را آغاز کرد.

    وی صندوق نوآوری و شکوفایی را بزرگترین نهاد مالی حمایت کننده از شرکت‌های دانش بنیان توصیف کرد و یادآور شد: خدمات حمایتی این صندوق در  چهار دسته "تسهیلات"، "ضمانت نامه"، "سرمایه‌گذاری" و "توانمندسازی" تقسیم می‌شود. در بخش اراائه تسهیلات این صندوق برای نمونه‌سازی و سرمایه در گردش، به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلاتی ارائه می‌دهد و در بخش توانمندسازی نیز خدماتی برای توسعه بازار و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی ارائه می‌کند.

    ملکی‌فر ادامه داد: این صندوق علاوه بر ارائه تسهیلات، در قالب برگزاری رویدادها و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند و در این راستا با برگزاری چنین رویدادهایی سعی دارد شرکت‌های دانش‌بنیان را به صنایع بزرگ، متصل و نیاز شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور را به دانش بنیان‌ها معرفی کند تا با همکاری این دو علاوه بر تامین نیاز داخل از خروج ارز جلوگیری و اشتغال پایدار برای دانش آموختگان کشور ایجاد شود.

    معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزاری رویدادهای فناورانه در این صندوق را موجب عرضه و تقاضای فناوری و انعقاد قراردادهای همکاری میان بخش‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان دانست و با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه در حوزه صنعت فولاد، خاطر نشان کرد: این صندوق 70 درصد قراردادهای منعقد میان شرکت‌های دانش‌بنیان و مشتریان صنعت فولاد را به صورت لیزینگ و با نرخ 9 درصد حمایت می‌کند؛ زیرا نگاهمان کمک به توسعه فروش است. 

    وی ادامه داد: همچنین این صندوق ضمانت‌نامه‌های لازم از جمله ضمانت‌نامه حسن انجام کار را برای قراردادهای منعقد شده در این رویداد ارائه می‌کند، در صورت اخذ قرارداد بین شرکت‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ کشور در صورت قرارداشتن فناوری به صورت پایلوت، این صندوق هزینه حمایتی برای ساخت نمونه صنعتی محصول را با نرخ 11 درصد سود پرداخت خواهد کرد.

    ملکی فر یادآور شد: همچنین این صندوق 70 درصد هزینه اخذ استاندارد CE را به شرکت‌های دانش‌بنیان که با صنایع بزرگ قرارداد منعقد کرده باشند، در قالب حمایت‌های استانداردسازی پرداخت می‌کند.

    وی با اشاره به حمایت‌های این صندوق از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته چهار نمایشگاه "هانوفر"، "پکن"، "جاکارتا" و "شانگهای" برای حضور فعالان صنعت فولاد کشور مناسب است و این صندوق نیز حمایت بلاعوض تا 60 درصد برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی اعطا خواهد کرد.

    معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اهمیت ضرورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی، تاکید کرد: با برپایی رویدادهای گذشته، شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند در نمایشگاه ماکس روسیه در قالب هیات تجاری شرکت کرده و قرارداد 2 میلیون یورویی برای صادرات محصولات پیشرفته هوا فضا داشته باشند، همچنین در حوزه حمل و نقل  هواپیمایی نیز  370 میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد منعقد شد.

    وی گفت: در رویداد مواد غذایی که از سوی صندوق برگزار شد، 450 میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد منعقد شد، همچنین 32 میلیارد تومان قرارداد نیز بین سه شرکت دانش‌بنیان و صنعت غذایی کشور در حال انعقاد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر