وزیر صمت خبر داد:

ارائه فهرست ۱۳ ابرپروژه پیشران در روزهای آینده

تاکید بر حمایت کامل از شرکت‌های دانش‌بنیان

عصر معدن- علی‌آبادی با بیان اینکه ارزش افزوده در دانش است، گفت: با تغییر و ایجاد ارزش افزوده در مواد اولیه می‌توان آن‌ها را با ارزش مالی بیشتری به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه کرد.;

ارائه فهرست ۱۳ ابرپروژه پیشران در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه فهرست 13 ابر پروژه پیشران طی روزهای آینده خبر داد و اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این ابر پروژه‌ها به‌صورت انفرادی یا همکاری تیمی فعالیت کنند.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس علی‌آبادی» در نشست با اعضای انجمن ملی شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: مقصودمان خلق و نوآوری است، زیرا از مسیر علم و دانش می‌توان به دستاوردهای بزرگ دست یافت.

    وی بر حمایت کامل از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و ادامه‌داد: هیچگونه بن‌بستی در مسیر وجود ندارد و در صورت رسیدن به درب‌های بسته، باید راه جدیدی را پیدا کرد.

    وزیر صمت با تاکید بر اینکه قیمت ارز باید واقعی باشد، خاطرنشان‌کرد: باید راه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها باز کنیم اما راه‌ دانش‌بنیان بودن را؛ یعنی از شرکت‌های دانش‌بنیانی که راه جدیدی را پیدا کرده و برای مساله‌ای که هیچکس نمی‌تواند آن را حل کند، راه‌حل مناسبی پیدا کنند، حمایت کرد.

    در بخش دیگری از این نشست «علی بابایی» مدیرکل دفتر فن‌آوری و نوآوری وزارت صمت، با اشاره به اهمیت تشکیل تشکل برای شرکت‌های بزرگ های‌تک گفت: طبق اساسنامه تشکیل انجمن ملی شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌هایی که چهار ویژگی اصلی (100 درصد خصوصی باشند، دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت باشند، دانش‌بنیان تولیدی نوع یک بوده و در نهایت حد فروش سالیانه مشخص داشته باشند) را دارا باشند، می‌توانستند وارد این انجمن شوند.

    وی با بیان اینکه کمتر از 70 شرکت چنین شرایطی داشتند و در نهایت 31 شرکت عضو این انجمن شدند، در ادامه سه هدف اصلی تشکیل این انجمن را برای حاضران در این نشست مطرح کرد.

    در این نشست که «سیدمحمدموسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، «علی بابایی» مدیرکل دفتر فن‌آوری و نوآوری و «عبدالناصر آزادبخت» مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت هم حضور داشتند، اعضای انجمن ملی شرکت‌های دانش‌بنیان هم مشکلات و دغدغه‌های خود را در حوزه تولید و صادرات محصولات در این حوزه را مطرح کردند.

    در نهایت وزیر صمت از آنها خواست تا مسائل مطرح شده در این نشست را به‌صورت مکتوب ارائه کنند تا برای بررسی و رفع آنها اقدامات عملی‌تری انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر