حمایت ویژه شورای عالی معادن از معادن کوچک مقیاس

عصر معدن- پیشنهاد تفویض بررسی و تائید مصوبات شورای هماهنگی کارگروه احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از طرف شورای‌ عالی معادن به معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت مطرح شد که با عنایت به تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون معادن رای قطعی و لازم الاجرای شورای عالی معادن خواهد بود.;

حمایت ویژه شورای عالی معادن از معادن کوچک مقیاس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمپاسکو، سیدرضا عظیمی؛ مجری طرح احیاء، فعال‌ سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان این مطلب گفت: با اعلام دبیر شورای عالی معادن و معاونت امور معادن وزارت صمت، اختیارات شورای عالی معادن در خصوص تصمیم گیری معادن کوچک به شورای هماهنگی کارگروه طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک تفویض شده و تصمیمات پیشنهادی این کارگروه با اولویت در شورای عالی معادن لحاظ گردیده و پس از ابلاغ توسط شورای عالی معادن لازم‌الاجرا است.

    وی در ادامه افزود: طرح احیاء و فعال ‌سازی معادن کوچک از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر حمایت وزارت صمت، از سوی دولت نیز حمایت ‌شده و پایش خواهد شد.

    عظیمی خاطر نشان کرد: اطلاعات معادن کوچک 5 استان کشور آماده شده که امسال علاوه بر پنج استان، 15 استان دیگر وارد طرح احیاء و فعال ‌سازی معادن کوچک خواهند شد.

    مجری طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: در حال حاضر 10 معدن آهن پلاسری در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان آماده تجهیز است و به ‌زودی به‌عنوان اولین میوه‌ های طرح احیاء، فعال ‌سازی و توسعه مناطق کشور ثمر خواهند داد.

    عظیمی در خصوص جزییات شکل ‌گیری نخستین صندوق‌ ریسک خطرپذیر در بخش معدن گفت: یکی از این صندوق‌ها در حال حاضر با حمایت و هماهنگی یکی از مجموعه های تأمین سرمایه در حال شکل ‌گیری است، برای ایجاد این صندوق‌ها 3 بخش حقیقی و یا حقوقی نیاز است که باید در کنار هم قرار گیرند که بخشی از آن را صندوق حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر