مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خبر داد:

بهره برداری از ۱۳ طرح تولید شمش طلا تا ۵ سال آینده

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از بهره برداری ۱۳ طرح تولید شمش طلا تا ۵ سال آینده خبر داد.;

بهره برداری از ۱۳ طرح تولید شمش طلا تا ۵ سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وجیه ا... جعفری در دومین همایش چشم انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری های وابسته، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با افتتاح طرح های تولید شمش طلا، تا سال 1402 تولید شمش به 23 تن می رسد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید شمش طلا، 15 تن است اما به دلایلی همچون مشکلات معدنی یا فنی تکنولوژیکی تنها 8 تن تولید می شود.

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه این شرکت از سال 92 اکتشافات در حوزه پلی متال را در استان های مختلف افزایش داده است، گفت: اکنون در مجموعه طلا 14 پروانه اکتشاف، 4 گواهی کشف و 4 پروانه بهره برداری در حال کار است.

    جعفری با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با رعایت مواد قانونی در تلاش برای استفاده از بخش خصوصی است، تصریح کرد: تاکنون 3 محدود طلا شامل تارگت 3 هیرد، کود دم و جانجا تارگت 2 واگذار شده است.

    وی ادامه داد: در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، با همکاری سرمایه گذاران، گام های جدید برای ایجاد زیرساخت های لازم برداشته شده است. همچنین امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و سرمایه گذاران، اعتبار مناسبی برای اکتشاف، بهره برداری و فرآوری حوزه طلا تامین کنیم.

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران پیشنهاد داد که تدوین طرح جامع طلا برای توسعه فعالیت های اکتشافی، استخراج و فرآوری در این صنعت تا یک سال آینده عملیاتی شود.

    وی ادامه داد: استفاده از بخش خصوصی می تواند ما را در توسعه زنجیره این صنعت یاری کند. همان طور که تجربه مطلوبی از حضور این بخش در شرکت های زیرمجموعه داشته ایم. ما نیز زمینه ساز این کار برای حضور بخش خصوصی خواهیم بود.

    جعفری اذعان کرد: در دنیا برای پایداری تولید طلا، 1.5 تا 2 برابر تولید، برای اکتشاف ذخایر جدید هزینه می شود.

    وی افزود: در 5 سال اخیر به ازای هر تن تولید، 6.1 میلیون دلار (13 درصد قیمت شمش طلا) به هزینه اکتشاف اختصاص می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر