آغاز برنامه ریزی اجرایی فعال سازی معادن سلستین و گچ استان کهگیلویه و بویراحمد

عصر معدن- برنامه های اجرایی فعال سازی معادن سلستین و گچ استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر شورای هماهنگی و احیای معادن کوچک و مسوولان این استان بررسی شد.;

آغاز برنامه ریزی اجرایی فعال سازی معادن سلستین و گچ استان کهگیلویه و بویراحمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، در جلسه ای که در محل استانداری استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس برگزار شد، پس از ارایه نقطه نظرات معدنداران، برنامه های اجرایی فعال سازی و توسعه معادن سلستین و گچ استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویر احمد و نیز معاون امور معادن و صنایع معدنی استان، سرپرست سرمایه گذاری، کارشناس طرح، نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارشناسان و دارندگان مجوز های معدنی حضور داشتند.
    با توجه به وجود ذخایر سلستین و گچ به عنوان مزیت های نسبی منطقه ای در استان کهگیلویه و بویر احمد و با توجه به اولویت توسعه اشتغال و تولید در مناطق کمتر توسعه یافته، فعال سازی معادن سلستین در منطقه شهرستان بهمئی با محوریت تهیه طرح امکان سنجی احداث یک کارخانه فرآوری به عنوان تقویت ارزش افزوده در معادن، هم افزایی و استمرار فرآیند تولید در دستور کار طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس قرار گرفت.

    بر اساس این گزارش نکته حایز اهمیت اعلام موافقت دارندگان مجوز و پروانه های بهره برداری نسبت به ایجاد کنسرسیوم و تضمین تامین ماده اولیه کارخانه بود که مقرر شد در ساختار اجرایی کنسرسیوم توجه به اکتشاف تکمیلی و تمرکز بر بازار فروش هدفمند و منسجم در ساختار اجرایی و برنامه های آن منظور شود.
    بالا بودن کیفیت سلستین در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مزیت های برتری این ماده معدنی برای توسعه بازار آن است. استفاده از روش های نوین و برنامه ریزی برای توسعه خط فرآوری و تولید گچ نیز راه کار پیشنهادی مورد توافق در جمع بندی موارد مطرح شده در جلسه بود.
    در این جلسه مسائل و مشکلات معدنداران به تفکیک مطرح و راهکارهای پیشنهادی و تصمیمات طی صورتجلسه ای برای اجرا و ابلاغ به مراجع ذیربط جمع بندی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر