معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت ایمپاسکو:

در حوزه حفاری از برنامه‌ها جلو هستیم

عصر معدن- سیزدهمین جلسه کمیته اکتشاف خانه معدن ایران ( آخرین جلسه کمیته اکتشاف) به صورت عمومی و با حضور مدیران ارشد بخش اکتشاف کشور و فعالان بخش اکتشاف در محل خانه معدن ایران برگزار شد. اهداف این جلسه بررسی عملکرد بخش اکتشافات کشور در سال ۹۷ و ارائه برنامه های سال ۹۸ بود.;

در حوزه حفاری از برنامه‌ها جلو هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، معاون بهره برداری و اکتشاف  شرکت ایمپاسکو در نشست کمیته اکتشاف خانه معدن ایران، بیان کرد: در 10 پهنه 43 تارگت هدف داشتیم  و برخی پروانه اکتشاف گرفتند و برخی هم به پروانه بهره برداری رسید. همچنین در برخی استان ها موفق نبودیم زیرا برای برخی موفق به اخذ پروانه اکتشاف نشدیم.

    حسام مقدم علی  اظهار کرد: فعالیت در پهنه اکتشافی 23 هزار و 460 کیلومتر مربع بود که خاتمه یافته است وهم اکنون در 40هزار کیلومتر مربع با کمک مشاوران داخلی در حال انجام هستیم‌.

    وی ادامه داد: خروجی پهنه اکتشافی به این شکل است:
    در 10 پهنه 43 تارگت هدف داشتیم  و برخی پروانه اکتشاف گرفتند و برخی هم به پروانه بهره برداری رسید. همچنین در برخی استان ها موفق نبودیم زیرا برای برخی موفق به اخذ پروانه اکتشاف نشدیم.

    مقدم علی افزود: پهنه هایی در اصفهان، زغال سنگ طبس، پهنه کرومیت سیستان و بلوچستان، پهنه ید گلستان را داریم. پروانه اکتشاف جاری در استانهای مختلفی داریم که از جمله می توان به 13مورد در یزد، 12 تا کرمان و 3 تا سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

    به گفته وی، تمرکز تهیه و تولید در شرق کشور و جاهایی بوده که فعالیت اکتشافی متمرکز نشده بوده است. به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان شاید فقط تهیه و تولید است.

    معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت ایمپاسکو اضافه کرد: اگر متقاضی بخش خصوصی باشد و ریسک اکتشاف را بپذیرد محدوده اکتشافی را واگذار می کنیم که در این باره 8 مورد هم عملیاتی شده است.
    مقدم علی اظهار کرد: در 10 ماهه گذشته 45 هزار متر حفاری کردیم و از برنامه خود جلو هستیم همچنین در ترانشه و تهیه نقشه و... هم نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی داشتیم‌. در کنار این موارد امسال نیز به زغالسنگ هم ورود پیدا کردیم.

    وی گفت: سال آینده 3 حوزه اکتشافی پلی متال سنگ آهن و زغالسنگ و شواربه و غیر فلزی ها را خواهیم داشت.

    به گفته مقدم علی، زیرساختها را فراهم کردیم تا بتوانیم این موارد را عملیاتی کنیم اما مشکلاتی همچون افزایش نرخ ارز داریم. به عنوان مثال جهش 2برابری در اعداد مناقصه حفاری داشتیم و اگر این اعداد که در مناقصه اعلام شده ممکن است کار را سخت کند‌.

    وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم برای فعالیت پروانه اکتشاف را بگیریم و از سازمانهای مختلف استعلام بگیریم که زمان بر است اما با این وجود توانستیم ذخایر جدیدی را اضافه کنیم. برای مثال محدوده هیرد 4 تن طلای محتوا رسیدیم و اکنون 3برابر شده است. امید است بتوانیم که ابتدای سال کلنگ کارخانه طلا را بزنیم. همچنین از 10هزارتن کانسنگ طلا بیش از 10‌کیلو و 700گرم طلا تولید کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر