ایمپاسکو متولی معادن طلا در کشور می‌شود

عصر معدن- عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ذخایر قابل توجهی از طلا را در استان های مختلف کشور در دست دارد.;

ایمپاسکو متولی معادن طلا در کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، بهروز برنا عضو هیات مدیره شرکت با بیان این مطلب گفت: شرکت ایمپاسکو علاوه بر معدن طلای موته به ذخایر قابل توجهی از طلا در معادن بزمان، خونیک، هیرد، جانجار دست یافته و در حال حاضر نیز اکتشافات عمومی را در مناطق ندوشن یزد، عشوند ملایر، کوه دم و شاتق در حال انجام است.

    برنا در توضیح وضعیت فعلی ذخایر طلا در کشور گفت: اکنون 24 معدن طلا فعال در کشور داریم که ذخایر قطعی آنها 300 تن و ذخایر احتمالی‌شان 340 تن است که به زودی به استخراج 10 تن طلا در سال نزدیک می‌شوند.

    عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به وجود حداقل 16 زون طلایی در کشور گفت: بیش از هزار محدوده امیدبخش برای طلا توسط سازمان زمین‌شناسی کشف شده که از این هزار محدوده، تعداد 100 محدوده اکتشافات به مرحله عمومی رسیده است.

    وی در ادامه افزود: در 21 استان وجود طلا به شکل اندیس، کانسار و یا معدن محرز شده است و از این 21 استان 12 استان به گواهی کشف و معدن رسیده‌اند.

    برنا خاطر نشان کرد: در حال حاضر سالانه در دنیا 3200 تن طلا استخراج می‌شود و 121 کشور در امر استخراج طلا مشارکت دارند که چین با 440 تن، بزرگترین تولیدکننده به شمار می‌رود و ایران با تولید سالانه بیش از 5 تن در رتبه بالای 50 در جهان قرار دارد.

    عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر قطعی طلا در معادن ایران 300 تن است که توسط بخش خصوصی، دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است.

    برنا در ادامه گفت: ایمپاسکو در بخش آنتیموان و شورابه ها نیز موفقیت های چشمگیری به دست آورده است.

    وی با اشاره به درآمد 1.8 میلیارد دلاری از دریاچه نمک ایالت "یوتا" در آمریکا گفت: با بهره برداری از شورابه های پتاس، قم و طرود علاوه بر فروش ماده معدنی قادر به جذب گردشگری معدنی نیز خواهیم شد.

    برنا در پایان با تاکید بر بودجه های اکتشافی در فعالیت های معدنکاری یک کشور گفت: در معدنکاری یک نسل تلاش می کنند تا چندین نسل بتوانند از ذخایر معدنی بهره مند شوند بنابر این هزینه های اکتشافی سرمایه ای برای نسل های بعدی خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر