برنامه های ایمپاسکو در سال جهش تولید؛

احیای ۲۰۰ معدن کوچک، ‌راه اندازی معدن جدید طلا و ۵۲ هزار متر حفاری اکتشافی

عصر معدن- شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، (ایمپاسکو) برنامه های سال جدید را اعلام کرد. این برنامه که بر مبنای "جهش تولید" قرار داده شد احیای معادن ۲۰۰ معدن،‌ راه اندازی یک معدن جدید طلا، حفاری های اکتشافی و افزایش تولید واحدهای تحت پوشش را پیش رو دارد.;

احیای ۲۰۰ معدن کوچک، ‌راه اندازی معدن جدید طلا و ۵۲ هزار متر حفاری اکتشافی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، ایمپاسکو، در سال 99 با هدف دستیابی به “جهش تولید” برنامه افزایش تولید با احیا و فعالسازی 200 معدن کوچک مقیاس، توسعه و افزایش سرمایه گذاری و همچنین تولید با احداث 25 کارخانه فرآوری در معادن کوچک مقیاس را در دستور کار قرار داده است.

    علاوه بر این، به بهره برداری رسیدن کارخانه فرآوری طلای هیرد به ظرفیت 200 کیلوگرم شمش طلا تا پایان سال 1399،( برنامه تولید 100 کیلوگرم طلا در سال 1400 و 200 کیلوگرم در سال 1401) و نیز احداث کارخانه تولید آهک هیدراته کوه لار به ظرفیت 30٫000 تن تا پایان سال 1399 از جمله برنامه های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال جاری است.

    بر اساس این گزارش، انجام 52 هزار متر حفاری اکتشافی و مطالعه 52 هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی از دیگر برنامه های ایمپاسکو در سال 99 است.

    افزایش تولید واحدها

    افزایش تولید در مجتمع نفلین سینیت کلیبر با اصلاح خط تولید فعلی و اجرای طرح 40 هزار تنی فرآوری به روش تر با مشارکت سرمایه گذار خارجی و تولید 10 هزارتن کنسانتره نفلین سینیت در سال 1399 و همچنین اصلاح فرآیند خردایش، جایگزینی کوره و افزایش راندمان تولید در آنتیموان سفید آبه و افزایش تولید به 10 تن شمش آنتیموان را از دیگر برنامه های سال جاری در جهت اصلاح خطوط تولید، افزایش بهره وری در مجتمع های تولیدی تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.

    در سال های گذشته مجتمع های تولیدی سرب نخلک، فروکروم سبزوار و فسفات آسفوردی به رکورد تولید دست یافته اند، به عنوان نمونه در واحد نخلک تولید از 1800 تن در سال 95 به 8000 تن و در واحد فروکروم سبزوار تولید از 8000 تن به 20٫000 تن در سال 98 رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر