بررسی مشکلات معدن کاران هرمزگان در نشست مشترک شورای عالی معادن

عصر معدن- در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور با شورای معادن هرمزگان در مورد ۲۱ پرونده واحد معدنی مشکل دار و مجوز استخراج مواد معدنی از مناطق مختلف استان تصمیم گیری شد.;

بررسی مشکلات معدن کاران هرمزگان در نشست مشترک شورای عالی معادن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تقویت بنیه معدن کاران منطقه بشاگرد و کوشاه احمدی قرار شد استخراج واقعی از معادن این مناطق را ملاک دریافت حقوق دولتی قرار دهیم.
    جعفر سرقینی افزود: در این نشست تصمیم گیری شد مشکلات بهره برداران معادنی که مشکل پرداخت هزینه انبارداری برای سازمان بنادر و دریانوردی دارند، برطرف شود.
    خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان هم گفت: قرار شد مشکلات 21 پرونده مشکل دار معدنی که به شورای عالی معادن فرستاده شده بود در هرمزگان حل شود.
    استاندار هرمزگان هم در پایان این نشست گفت: بهره برداری گسترده از معادن هرمزگان با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گیرد.
    فریدون همتی با اشاره به اینکه شورای عالی معادن باید ناظر و سیاست‌گذار در این حوزه باشد گفت: نیاز است تا استان‌ها برای سرعت روند رسیدگی به کار‌ها و مشکلات معدن کاران اختیارات بیشتری داشته باشند.
    وی با بیان اینکه هرمزگان از استعداد‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن برخوردار است، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان هرچه بیشتر مورد شناسایی قرار گرفته و معرفی شوند.
    استاندار هرمزگان افزود: مخالف خام فروشی مواد معدنی هستیم و باید با ارائه تسهیلات مناسب به معدن کاران و شرکت‌ها برای فرآوری محصولات گام‌های محکمی برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر