توجه لازم به بخش معدن، تحریم های امروز را ضعیف تر می کرد

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از منابع غنی معدنی برخوردار است؛ اگر پیش از این به معدن توجه لازم می‌شد تحریم‌های امروز بسیار ضعیف ‌تر و بی‌اثر‌تر از شرایط کنونی بود.;

توجه لازم به بخش معدن، تحریم های امروز را ضعیف تر می کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه شورای عالی معادن، توسعه بخش معدن را مناسب ندانست و افزود: با توجه به امکانات موجود منابع سرشار در این بخش باید براساس «نقشه راه معدن» بهترین برنامه اجرایی را تدوین کرد. بنابراین برنامه اکتشاف نیز در این راستا باید هرچه زودتر نوشته‌ شود.
    رحمانی تاکید کرد: نقشه راه معدن نقطه عطفی در مدیریت معدنی کشور است که برنامه‌ریزی و اجرای آن را دنبال خواهم کرد.
    وی ادامه داد: شورای عالی معدن از ظرفیت لازم برای توسعه و بهبود وضعیت معادن برخوردار است و در همین زمینه باید هرچه زودتر با برنامه‌های مربوط به اکتشاف که مبنای کار معدن است، آغاز شود.

    ** تناسب نداشتن منابع معدنی و بهره برداری ها
    این عضو کابینه دولت تاکید کرد، توسعه معادن کشور متناسب با منابع موجود نیست؛ در این زمینه باید همکاری‌هایی با سازمان‌های دیگر همچون وزارت راه و شهرسازی باهدف تسهیل فرآیندها انجام دهیم.
    رحمانی، تفویض اختیار به استان ها را در بهبود و توسعه معادن کشور موثر برشمرد و افزود: نظارت بر عملکرد استان‌ها نیز لازمه فعالیت در این زمینه است.

    ** تسریع در ورود فناوری به بخش معدن
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر لزوم تسریع در ورود فناوری های جدید به بخش معدن تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید برای ورود فناوری و هچمنین نوسازی ماشین‌آلات معدنی تسهیلات در نظر گرفته شود و در صورت نیاز به واردات، زمینه های آن تسیل شود.
    رحمانی گفت: رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته،‌ نیازمند تغییر نگرش کنونی است و در این زمینه ‌باید ابتدا آسیب شناسی کرده و ایرادها را بیابیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر