مدیر مجتمع طلای موته مطرح کرد:

مجتمع طلای موته اصفهان توسعه می یابد

عصر معدن- ۲ طرح توسعه ای بازچرخانی آب و استحصال طلا از سد باطله قدیمی با هدف حفظ منابع آبی و استفاده از مواد زائد در این واحد تولیدی اجرا می شود.;

مجتمع طلای موته اصفهان توسعه می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، علیرضا طالاری؛ مدیر مجتمع طلای موته با بیان این مطلب گفت: طرح استفاده مجدد از آب باطله که تا 15 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید میزان 85 درصد از مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

    وی تصریح کرد: در قالب این طرح که 150 میلیارد ریال هزینه دارد، 85 درصد از مصرف هزار متر مکعبی روزانه آب در این مجموعه کاهش خواهد یافت.

    مدیرعامل مجتمع تولیدی طلای موته از طرحی دیگر و از برنامه ریزی این مجموعه برای استحصال طلا از سد باطله قدیمی اشاره کرد و گفت: میزان انباشت کنونی در سدهای مجتمع حدود 4 میلیون تن است و می توان با اجرای طرح استحصال، طلای با عیار 4 درصد به دست آورد.

    طالاری با اشاره به آغاز بکار مجدد معدن سنجده در منطقه موته از ابتدای آذر امسال گفت: این معدن از سال90 تعطیل شد اما با اجرای طرح هایی نظیر اکتشاف، آماده سازی جاده های مواصلاتی و مذاکره با پیمانکار جدید می توان از آن بهره برداری کرد.

    وی بیان کرد: از معدن سنجده می توان در طول سال 850 هزار تن ماده معدنی با عیار 1.5 تا 1.6 برداشت کرد و در کنار آن برای 30 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

    مدیرعامل مجتمع تولیدی طلای موته به حمایت این واحد از سایر معادن فاقد کارخانه استحصال اشاره و اضافه کرد: این مجتمع تولیدی سال قبل 200 هزار تن از مواد معدنی دیگر معادن را در کارخانه خود مورد استفاده قرار داد.

    به گفته طالاری، این امر باعث رونق و تعطیل نشدن سایر معادن می شود و اشتغالزایی را نیز افزایش می دهد.

    وی به افزایش 3.9 درصدی تولید شمش طلا در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود 240 کیلوگرم شمش طلا در این مجموعه صنعتی تولید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر