مدیرعامل شرکت ایمپاسکو خبر داد:

معادن سنگ هماتیت در اولویت طرح احیای معادن است

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) از امضای ۱۲ تفاهم نامه در حوزه سرمایه‌گذاری طرح احیای معادن کوچک مقیاس خبر داد.;

معادن سنگ هماتیت در اولویت طرح احیای معادن است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    وجیه اله جعفری در گفت و گو با «عصرمعدن»  درباره طرح اولویت دار در توسعه معادن کوچک مقیاس، اظهار کرد: 24 معدن سنگ هماتیت در استان فارس جزو برنامه های ما قرار دارد.
    وی با اشاره به این موضوع ادامه داد: باتوجه به اینکه امکان فرآوری هماتیت، حضورسرمایه گذار و همچنین امکان استفاده از این ماده را در اختیارداریم، این کار در اولویت قرار گرفته است.
    جعفری افزود: امروز کارخانه فرآوری این ماده احداث شده و تکنولوژی آن فراهم است، در نتیجه می‌توان برای تامین کنسانتره کارخانه های حاضر در استان فارس یا حتی استان هرمزگان از آن استفاده کرد.
    به گفته وی، در این استان کنسرسیومی در حال شکل گیری است تا بتواند این ماده معدنی را در اختیار کارخانه ها قرار دهد.
    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: البته در خروجی پایش هایی که در دست انجام است این پروژه ها افزایش پیدا می کند. در حال حاضر 55 پروژه معرفی شده  که می توان به سرمایه گذار معرفی کرد.
    وی افزود: در این زمینه برای سرمایه گذاری حدود 12 تفاهم نامه به امضا رسیده است. همچنین به تازگی فراخوانی منتشر شده تا افراد علاقه مند در سرمایه گذاری حضور پیدا کنند.
    جعفری درباره تاثیر تحریم در تامین تکنولوژی های مورد نیاز معادن نیز تصریح کرد: به اعتقاد من با توجه به برگزاری نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل، توانایی تامین بسیاری از تجهیزات در داخل کشور را در اختیار داریم و تحریم نمی تواند تاثیری روی این موضوع داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر