هدف از احیای معادن، افزایش اشتغال پایدار است

عصر معدن- نماینده شوراى کارگروه احیاى معادن کوچک و متوسط در شرکت تهیه و تولید مواد معدنى گفت: شرکت ایمپاسکو ۲ تفاهم نامه را در راستای احیای معادن کوچک و متوسط به امضا رسانده است.;

هدف از احیای معادن، افزایش اشتغال پایدار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» سیدرضا عظیمى در نشست مشترک کارگروه احیاى معادن کوچک و متوسط و فعالان حوزه کسب و کار سنگ آهن در استان خراسان رضوی گفت: یکی از تفاهم نامه ها به صورت ٤ جانبه با میدکو خانه معدن ایران، ایمیدر و وزارت صمت بوده و دیگری با شکرت معدنی و صنعتی گل گهر بسته شده است.
    به گفته وی، هدف از این کار احیاى معادن کوچک و متوسط، افزایش اشتغال پایدار، افزایش تولید مواد معدنى و استفاده از اطلاعات نیروهاى انسانى است. پس از این تفاهم نامه شوراى کارگروه احیا معادن کوچک و متوسط شکل گرفت.
    عظیمی ادامه داد: در حرکت اول برخى استان ها به صورت پایلوت شکل گرفت و براساس جلسات و جمع بندى ها تصمیم گیری هایی انجام شد.
    وی افزود: شناسایی منابع غیر دولتى و دولتى،همکارى درزمینه احداث زیرساخت ها،فناورى، فروش و پیش فروش مواد معدنى، همکارى های مشترک ملى و بین المللى و... از اقدامات انجام گرفته در این کارگروه است.
    نماینده شوراى کارگروه احیاى معادن کوچک و متوسط در شرکت تهیه و تولید مواد معدنى گفت: امروز واحدهای فرآورى در کشور شکل گرفته اند که در زمینه تامین مواد اولیه با چالش همراه هستند، یکى از راهکارهاى این چالش احیاى معادن کوچک و متوسط است.
    وی افزود: در حال حاضر پس از ایجاد شوراى هماهنگى، مارگروهرهاى تخصصى شکل و به دنبال آن کلینیک هاى تخصصى ایجاد شد.
    عظیمی ادامه داد: در ٤ استان کار پایلوت انجام شد و پس از آن وزارت صمت شرکت تهیه و تولید مواد معدنى را به عنوان مجرى انتخاب کرد.
    وی افزود: مشکلات مربوط به صندوق بیمه، قبول پروانه ها براى اعطاى تسهیلات، نبود بازار براى فروش از مواردى بود که در این کارگروه در دستور کار قرار گرفته است. همچنین براساس هر مشکل و موردى تصمیم خاص مربوطه یراى معادن کوچک اخذ مى شود.

    به گفته وی، در این طرح خرید و فروش معدن را نخواهیم داشت بلکه به دنبال حمایت هستیم و از موضوع مشارکت بسیار استقبال خواهیم کرد. معادن نیز در صورتی که فعال بودن، مى توانند در طرح کارا صندوق بیمه سرمایه گذارى معادن ثبت نام کنند.
    وی افزود: در زمینه بازار صادراتى می توان اقداماتى را با اتاق بازرگانى داشته و در زمینه زیرساخت مى توان با ایمیدرو وارد همکارى شد و اقداماتى را انجام داد.
    به گفته عظیمی، از شوراى عالى معادن اجازه گرفته ایم موارد مطرحى در شوراى کارگروه بدون نوبت در شوراى عالى معادن مورد بررسى قرار بگیرد.
    وی با اشاره به اینکه موضوع حمایت از استارتاپ هاى معدنى است ادامه داد:  به دنبال تسهیل حضور در نمایشگاه هاى خارجى هستیم.
    وی گفت: انتظارات ما از دست اندرکاران این موضوع آن است که از این کار حمایت کرده و به شناسایی موارد کمک کنند. حضور کنسرسیوم ها در کنار هم موجب رونق اقتصادى و فعال شدن معادن مى شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر