رشد قیمت فلزات صنعتی با افزایش تقاضای چین

عصر معدن- فلزات صنعتی از جمله مس و روی در سال جاری میلادی عملکرد بهتری نسبت به بازارهای سهام جهانی داشته اند زیرا نشانه هایی از احیای تقاضا از سوی تولیدکنندگان چینی بر نگرانی ها نسبت به کاهش عرضه جهانی افزوده است.;

رشد قیمت فلزات صنعتی با افزایش تقاضای چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»  به نقل از فولاد ایران،امیدها برای بهبود تقاضای جهانی در سال جاری از قیمت‌های بالاتر فلزات صنعتی حمایت کرده است. تجار همچنین از اولین نشانه‌های بازگشت تقاضا از سوی چین استقبال کرده‌اند که عملکرد اقتصادی آن پس از خروج از سیاست‌های سختگیرانه کووید در دسامبر 2022 کاهش یافته است. آخرین شاخص مدیران خرید چین که در پایان ماه مارس منتشر شد، نشان‌دهنده افزایش فعالیت کارخانه ها در ماه مارس برای اولین بار از سپتامبر گذشته بوده است.

    مس از ابتدای سال 2024 تقریباً 10 درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم 15 ماهه اخیر یعنی 9523 دلار در هر تن رسید. این فلز که کاربردهای گسترده ای از جمله در ساخت و ساز، خطوط برق و وسایل نقلیه الکتریکی دارد، به طور گسترده به عنوان یک معیار کلیدی سلامت اقتصاد جهانی در نظر گرفته می شود.

    مورگان استنلی اکنون انتظار دارد تولید مس استخراج شده در سال جاری 0.7 درصد کاهش یابد. در همین حال، مک کواری پیش بینی کرده که رشد تولید روی پالایش شده 0.4 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین اخیرا قیمت روی در 0.8 درصد افزایش یافت و به 2756 دلار در هر تن رسید که بالاترین سطح از آوریل 2023 بوده است. قلع، آلومینیوم و سرب نیز اخیرا به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده اند. تحلیلگران می گویند که خوش بینی مجدد به بازار فلزات عمدتاً به چین و تقاضای آن مربوط می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر