عایدی ۱.۴ میلیارد دلاری آمریکا از تعرفه‌های فلزات

عصر معدن- دولت ترامپ در کمتر از پنج ماه از اعمال تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم بیش از ۱.۴ میلیارد دلار درآمد جدید کسب کرده است.;

عایدی ۱.۴ میلیارد دلاری آمریکا از تعرفه‌های فلزات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بخش تحقیقات کنگره برآورد کرد در فاصله 23 مارس تا 16 ژوییه، آمریکا 1.1 میلیارد دلار از تعرفه روی واردات فولاد و 344.2 میلیون دلار از تعرفه برای واردات آلومینیوم درآمد جدید داشت.
    این درآمدها رو به افزایش هستند زیرا مذاکرات تجاری آمریکا با متحدانش طولانی شده است و دولت دونالد ترامپ قصد دارد تعرفه‌ها برای واردات از کشورهایی مانند ترکیه را افزایش دهد.
    بخش تحقیقات کنگره اعلام کرد تعرفه‌های جدید بر مبنای سطح واردات سال گذشته می‌تواند 7.5 میلیارد دلار _ 5.8 میلیارد دلار از تعرفه فولاد و 1.7 میلیارد دلار از تعرفه آلومینیوم – نصیب آمریکا کند. آمریکا در سال 2017 محصولات فولادی به ارزش 29 میلیارد دلار و آلومینیوم به ارزش 17.4 میلیارد دلار وارد کرد.
    ترامپ اظهار کرد این تعرفه‌ها که به عنوان دفاع از امنیت ملی معرفی شدند، ممکن است مزایای دیگری شامل کاهش کسری فدرال را به همراه داشته باشند. کسری فدرال آمریکا در ژوییه به 77 میلیارد دلار افزایش یافت که بسیار بالاتر 43 میلیارد دلار در مدت مشابه سال 2017 بود. استقراض امسال خزانه داری برای پوشش فعالیت‌های دولت به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید.
    استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا درباره درآمد حاصل از افزایش تعرفه‌ها به شبکه سی ان بی سی گفت: ما در مراحل ابتدایی هستیم بنابراین آمار خاصی ارایه نخواهم کرد. اهداف بلندمدت ما جمع آوری درآمد حاصل از افزایش تعرفه نیست بلکه تجارت آزاد، منصفانه و دوجانبه است.
    تعرفه ها از سوی گمرک آمریکا دریافت شده و مستقیما به صندوق عمومی خزانه داری می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر