برای نخستین بار، مدرسه معدنکاری کلورادو آمریکا اجرا می کند:

جذب دانشجو دوره ارشد برای معدنکاری در فضا

عصر معدن- مرکز معدنکاری به منظور برداشت از منابع فضایی، برای دوره کارشناسی ارشد معدنکاری در فضا دانشجو جذب می‌کند.;

جذب دانشجو دوره ارشد برای معدنکاری در فضا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، از دهه 1990، دانشکده معدن کلرادو، موسسه پیشرو برای مطالعه منابع فضایی و استفاده از منابع انسانی (ISRU) بوده است.
    در سال‌های اخیر، علاقه رو به رشد به ISRU از سوی آژانس‌های فضایی و بخش خصوصی ناشی از آگاهی این موضوع بوده که توسعه بیشتر سفر فضایی از طریق استخراج مواد و تولید سوخت های فضایی برای حمل و نقل انعطاف‌پذیر، ساخت تاسیسات و حمایت از زندگی میسر خواهد شد.
    حال این مرکز معدنکاری برای منابع فضایی، برای دوره کارشناسی ارشد معدنکاری در فضا دانشجو جذب می کند. به این منظور یک دوره بین رشته ای طراحی شده است که از شناسایی منابع فضایی تا مهندسی سامانه های فضایی را در بر می گیرد.
    این دوره در نظر دارد نسل بعدی دانشمندان و مهندسان را برای استخراج منابع موجود در فضا از جمله استخراج آب، گازها، مواد معدنی، فلزات و سوخت اکشافات فضایی آموزش دهد. در گام نخست با توجه به ضرورت تامین مایحتاج ایستگاه ها و فضاپیماها، کار روی موادی که توسط سامانه ها و ربات ها استخراج شده اند شروع می شود تا آنها را به سوخت برای برنامه های فضایی تبدیل کنند.
    در گام های آتی با توجه به منابع سرشار معدنی در سیارک ها، استفاده از این منابع مدنظر خواهد بود.
    این دوره تنها متمرکز بر مباحث فناورانه نیست، بلکه طراحان آن موضوعات اقتصادی، سیاسی و حقوقی را هم در برنامه های درسی دوره لحاظ کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر