افزایش قیمت طلا در بازار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و بالا رفتن انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا افزایش یافت و در بالاترین حد بیش از یک هفته گذشته ایستاد.;

افزایش قیمت طلا در بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور نیم درصد افزایش یافت و به 1285.34 دلار رسید. این فلز ارزشمند اوایل معاملات تا مرز 1287.32 دلار پیش رفته بود که بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1284.40 دلار رسید.

    رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده هنوز آماده نیست با چین به توافق تجاری دست پیدا کند. این اظهارات نشان داد که دو اقتصاد بزرگ جهان هنوز با رسیدن به یک توافق تجاری فاصله دارند.

    به گفته وارن پترسون، تحلیلگر آی ان جی، بخشی از اظهارات ترامپ در خصوص مذاکرات تجاری با چین خوش‌بینانه نبود. ادامه ابهامات در خصوص تجارت به حمایت از بالا رفتن قیمت طلا کمک می‌کند، زیرا این ابهامات تقاضا برای خرید دارایی‌های مطمئن را افزایش داده است.

    بر اساس گزارش رویترز، چین روز جمعه اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در خصوص مرتبط بودن شرکت هواوی با دولت چین را تقبیح کرد.

    در این بین، آمار نامطلوب از فعالیت بخش تولید آمریکا به همراه افت سفارش‌های جدید برای کالاهای آمریکایی، نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن بزرگترین اقتصاد جهان از جنگ تجاری را برانگیخت و انتظارات سرمایه گذاران برای کاهش نرخ‌های بهره در آمریکا را بالا برد.

    ترامپ اوایل هفته جاری مجدداً نسبت به سیاست‌های بانک مرکزی که مانع از رسیدن رشد اقتصادی به پتانسیل کامل خود شده است، اعتراض کرد.

    وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا ممکن است مقاومت در مرز 1290 دلار را بیازماید و اگر این قیمت شکسته شود طلا می‌تواند تا سطح مقاومت بعدی که در 1295 دلار قرار دارد، پیشروی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش به 14.55 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.8 درصد افزایش یافت و در 808.75 دلار قرار گرفت. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و 1336.51 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر