خروج ترامپ از برجام بازار را گیج کرده است

عصر معدن- خروج امریکا از برجام بازار را به حالت گیجی رسانده و همچنان ابعاد تحریم ها مشخص نیست.;

خروج ترامپ از برجام بازار را گیج کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    مهدی میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با «عصر معدن» با اشاره به اتفاقات رخ داده در فضای بین الملل، اظهار کرد: در حال حاضر بازار توسط حقوقی ها و صندوق حمایت از بازار، حمایت  شده است. یعنی در گروه فلزات حقوقی ها بیشتر در حال خرید هستند و ترس از بازار را گرفته اند.
    وی ادامه داد: به عنوان مثال فردای انتشار خبر خروج امریکا از برجام، در ابتدای صبح صف های طولانی برای فروش در بازار ایجاد شد. اما ورود حقوقی ها و ایجاد سفارش های حمایی از بازار توانست قیمت ها را افزایش دهد.
    به گفته میرزایی، در حال حاضر گروه فلزات با مشکلی همراه نیست اما بازار گیج است و مشخص نیست تحریم های امریکا می تواند برروی چشم انداز سود آوری شرکت ها تاثیر گذار باشد یا خیر.
    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار در حالت تردید قرار داشته و ابعاد تحریم‌ها همچنان مشخص نشده و نمی دانیم آیا اروپایی ها همکاری خواهند داشت و یا اینکه سایر کشورهای منطقه آسیا و یا کشورهای افریقایی امریکا را همراهی خواهند کرد یا خیر.
    میرزایی افزود: اگر بازار متوجه شود که تحریم ها در حال تاثیر گذاری برروی توان صادراتی شرکت های ایرانی است، منجر به افت سود آوری و قیمت سهام شرکت ها می شود.
    وی در پایان اضافه کرد: موضوع دیگر آن است که اثرات روانی خروج امریکا از برجام در بازار پیشخور شده است، یعنی شاخص نزدیک 100هزار واحد بود اما تا 92 هزار و 600واحد افت کرد. بازار سهام این افت مد نظر از تحولات برجام را پیشخور کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر