تامین گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها با فناوری بومی

عصر معدن- نیاز صنعت طلا و جواهر کشور به گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها توسط یک شرکت دانش‌بنیان و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شد.;

تامین گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها با فناوری بومی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، فرزانه آزادی‌منش، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نیاز کشور به گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها، گفت: از گچ ‌ریخته‌گری در فرآیند تولید طلا، نقره، برنج، برنز و غیره استفاده می‌شود. در بازار کشور دو نوع گچ وجود دارد که نوع اول کاملا وارداتی بوده و برای ساخت طلا و جواهر استفاده می‌شود. گچ‌ریخته‌گری نوع دوم، تولید داخل بوده و بیشتر برای تولید بدلیجات از جنس برنج و برنز کاربرد دارد.

    وی افزود: اصلی‌ترین برندهای تولیدکننده گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها در دنیا مربوط به دو کشور انگلیس و ترکیه هستند و ما موفق به تولید گچ ریخته‌گری فلزات گرانبها در کشور شده‌ و توانستیم این فناوری را بومی‌سازی کنیم.

    آزادی‌منش با اشاره به قیمت بالای محصولات خارجی، خاطر نشان کرد: محصول تولیدشده توسط این شرکت، از لحاظ کیفیت، مشابه نمونه‌های خارجی و از لحاظ قیمت، بسیار مقرون به صرفه‌تر است. برای اینکه بتوانیم سهم قابل‌قبولی از بازار را در اختیار داشته باشیم، نیازمند جلب اعتماد مشتریان هستیم.

    وی افزود: برندهای خارجی، اصلی‌ترین رقبای ما محسوب می‌شوند و مهم‌ترین موضوع در این بین، جلب اعتماد مصرف‌کننده داخلی است. قطعا مصرف‌کنندگان داخلی با استفاده از محصولات تولیدی ما، کیفیت این محصولات را تأیید خواهند کرد و امیدواریم صندوق نوآوری و شکوفایی بتواند ما را در مسیر تبلیغات و جلب اعتماد مشتریان داخلی همراهی و کمک کند.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا و زمینه صادراتی این محصول، تأکید کرد: در گام نخست باید پاسخگوی تأمین نیاز کشور باشیم و در ادامه، قطعا صادرات را هم مدنظر خواهیم داشت؛ درحال حاضر پیشنهادهایی برای صادرات از کشورهایی مانند ازبکستان و افغانستان دریافت کرده‌ایم، اما با توجه به ظرفیت فعلی تولیدی شرکت، اولویت با تأمین نیاز داخلی است.

    آزادی‌منش تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیاز صنعت طلا و جواهر کشور، باید ظرفیت تولیدی خود را افزایش داده و در عین حال، تنوع‌بخشی به سبد محصولات را نیز مدنظر داشته باشیم. برای دستیابی به هدف رشد تولید و گسترش سبد محصولات تولیدی، نیازمند حمایت‌های مالی و دریافت خدمات بازاریابی و فروش هستیم.

    به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: با هدف معرفی سبد محصولات تولیدی شرکت به مشتریان، در سه نمایشگاه طلا و جواهر شرکت کرده‌ایم که 70 درصد هزینه‌های شرکت در نمایشگاه به صورت بلاعوض و همچنین در مرحله نمونه‌سازی و راه‌اندازی نیمه‌صنعتی نیز از تسهیلات مالی صندوق استفاده کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر