افزایش قیمت طلا ادامه‌دار شد

عصر معدن- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به تداوم روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری کاملا خوش‌بین هستند.;

افزایش قیمت طلا ادامه‌دار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بازار طلا هفته گذشته که قیمت این فلز به رکورد بالای جدیدی در 6سال اخیر صعود کرد، شاهد بزرگترین رشد هفتگی در بیش از سه سال گذشته بود. اگرچه ابهامات اقتصادی و ژئوپلیتیکی همچنان بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است اما با این حال برخی از تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا رشد بیش از حد سریعی را تجربه کرده است و احتمالا وارد یک دوره تحکیم قیمت می شود.

    با این حال تحلیلگران عموما نسبت به روند افزایشی طلا خوش بین هستند و تمایلی ندارند به فروش توصیه کنند.

    نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی، اختلافات تجاری آمریکا و چین و کاهش بازده اوراق قرضه دولتی عامل رشد قیمت طلا در چند هفته گذشته بوده اند. رشد قیمت طلا پس از اقدام چین در کاهش کم‌سابقه ارزش یوان سرعت گرفت. پس از این که یوان چین به پایین هفت یوان در برابر هر دلار رسید که در بیش از یک دهه گذشته بی‌سابقه بود، جنگ تجاری آمریکا و چین وارد مرحله جنگ ارزی شد. ترامپ یک هفته پیش به طور ناگهانی اعلام کرد 10 درصد تعرفه روی واردات 300 میلیارد دلار کالای چینی وضع خواهد کرد که علاوه بر تعرفه 25 درصدی روی 250 میلیارد دلار کالای چینی خواهد بود.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 12 نفر یا 75 درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر یا معادل 13 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین تعداد نظری نداشتند.

    در این بین، 910 نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، 599 نفر یا 65 درصد افزایش قیمت طلا، 187 نفر یا 21 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 124 نفر یا 14 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت  و سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در معاملات آتی روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا یک دلار یا کمتر از 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در 1508 دلار و 50 سنت بسته شد و برای کل هفته 3.5 درصد رشد داشت.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: اگرچه تصحیح قیمت طلا هنوز اتفاق نیافته است اما احساسات سرمایه گذاران در بازار مالی تغییر کرده و اگر بخواهند طلا را به عنوان یک پناهگاه مطمئن خریداری کنند، اهمیت چندانی به قیمت نمی‌دهند.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت "ام کی اس" اظهار کرد: روند صعودی طلا در کوتاه مدت ادامه پیدا خواهد کرد و هر گونه کاهش قیمت این فلز به منزله فرصتی برای خرید خواهد بود.

    اما کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی داشته و گفت: اگرچه طلا در کوتاه مدت فضا برای صعود به قیمت بالاتر دارد اما شاخص‌های روند حرکت قیمت آهسته شده‌اند.

    شون لاسک، یکی از مدیران شرکت "والش تریدینگ" یکی از کسانی بود که نسبت به طلا در کوتاه مدت بدبین بود و به کیتکونیوز اظهار کرد: روند افزایشی طلا در حال ضعیف شدن است و باعث شده است برخی از معامله گران به سودگیری از رشد قیمت‌ها اقدام کنند. با این حال وی در فضای فعلی تمایلی به فروش نداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر