نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد:

قیمت طلا هفته جاری بالا می‌رود

عصر معدن- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کاهش سریع قیمت طلا باعث شده است تحلیلگران وال‌استریت نسبت به پتانسیل بالا رفتن قیمت طلا خوش بین شوند در حالی که سرمایه گذاران هم به میزان قابل توجهی انتظار دارند این فلز ارزشمند روند صعودی داشته باشد.;

قیمت طلا هفته جاری بالا می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، کوین گریدی، رییس شرکت "فونیکس فیوچرز" اظهار کرد بازار فعلا عالی به نظر نمی‌رسد اما من هنوز به روند افزایشی طلا خوش بین مانده‌ام زیرا اخبار متعددی قرار است منتشر شود و بانکهای مرکزی همچنان قصد دارند نرخهای بهره را کاهش دهند که برای طلا مثبت است.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 15 نفر شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر یا 60 درصد افزایش قیمت و سه نفر یا 20 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و به همین تعداد درباره روند قیمت طلا در نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران 1164 نفر شرکت کردند که از میان آنها 679 نفر یا 58 درصد افزایش قیمت طلا و 287 نفر یا 25 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 198 نفر یا 17 درصد هم نظری نداشتند.

    برای هفته گذشته اکثر سرمایه‌گذاران قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند در حالی که تحلیلگران وال‌استریت درباره روند قیمت طلا به دو دوسته تقسیم شده بودند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا 10 دلار یا 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و در 1515 دلار و 50 سنت بسته شد و برای کل هفته حدود 0.9 درصد کاهش ثبت کرد. طلا روز پنج شنبه 2.2 درصد سقوط کرده و در پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر بسته شده بود که بزرگترین کاهش یک روزه از 15 ژوئن سال 2018 بود.

    درصد درستی پیش بینی تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه گذاران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 55 درصد بوده است.

    اگرچه در میان تحلیلگران وال‌استریت اندکی احتیاط وجود دارد اما از آنجا که طلا همچنان بالای مرز 1500 دلار مانده است، خوش بینی خود به رشد قیمت این فلز را حفظ کرده‌اند.

    آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو اظهار کرد که کاهش قیمت طلا امتحان مهمی برای بازار است اما در ادامه افزود که وی انتظار دارد کاهش قیمت با تقاضای خرید بالاتر مواجه شود.

    ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینر ریپورت" به کیتکونیوز گفت: با وجود کاهش قیمت طلا در اواسط هفته گذشته، بهبود قیمت در معاملات روز جمعه نشان داد که به دلیل مسائل ژئوپلیتیکی و تجاری، همچنان تقاضا برای خرید دارایی‌های امن وجود دارد.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" که طی چند هفته گذشته نسبت به روند قیمت طلا بدبین بوده است، اکنون نظر خنثی پیدا کرده و به کیتکونیوز گفت: عوامل بنیادین پولی و ژئوپلیتیکی برای طلا مثبت مانده‌اند بنابراین هر گونه عقب نشینی کوتاه مدت خواهد بود.

    با این حال همه تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش بین نیستند. دارین نیوسام، رییس شرکت "دارین نیوسام آنالایز" اظهار کرد که شاخصها روند رشد بیش از حد قیمت طلا را نشان داده‌اند. با این حال به دلیل ابهاماتی که در بازار وجود دارد سرمایه گذاران باید زیرک باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر