بازگشت فلزات پایه به مدار صعود

عصر معدن- در پی تداوم روند نزولی شاخص دلار، فلزات پایه در معاملات روز چهارشنبه توانستند وارد محدوده مثبت شوند. همانند دیگر بازارها، نگاه فعالان بازار فلزات نیز به نتایج نشست فدرال رزور در شب جاری خیره خواهد بود.;

بازگشت فلزات پایه به مدار صعود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» به نقل از دنیاى بورس، در معاملات روز چهارشنبه شاخص دلار به روند نزولی خود ادامه داد و با افتی 0/2 درصدی به 96/8 واحد رسید. در پی این امر تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری افزایش یافت و بسیاری از این محصولات وارد محدوده مثبت شدند.
    همچنین شب گذشته بورس‌های اوراق بهادار آمریکا کمی از زیر فشار خارج شدند  و شاخص‌ها سهام در وال‌استریت پا به محدوده مثبت گذاشتند. در این امر کمی فشار روانی در زمینه احتمال سقوط شدید بازارهای مالی کاهش یافت و همین مار بر بازارهای کالایی از جمله فلزات نیز در صبح امروز تاثیر مثبتی گذاشت.
    در این میان در آستانه اعلام نظر بانک مرکزی آمریکا در زمینه افزایش نرخ بهره، بخشی از سرمایه‌گذاران به امید تضعیف بیش از پیش دلار آمریکا در حال اخذ موقعیت‌های خرید در بازار فلزات هستند. ساعت 22:30 به وقت تهران قرار است تصمیم جدید فدرال رزور در زمینه افزایش نرخ بهره اعلام شود و همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی این نهاد نیز به اطلاع فعالان اقتصادی برسد. در این میان اما بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظارند تا در بیانیه این نهاد سرنخ‌های از روند افزایش نرخ بهره در سال آینده دریافت کنند. اظهار نظرهای برخی از اعضای بلند از جمله جروم پاول، رئیس این نهاد در زمینه احتمال به سقف رسیدن نرخ بهره در برهه کنونی، ایجاد وقفه در فرآیند افزایش نرخ را تقویت کرده است.
    در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی یک درصدی در سطح 6014 دلار قرار گرفته و سرب با افزایشی 0/1 درصدی به 1960 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی 0/1 درصدی در سطح 1928 دلار قرار گرفته و در این میان روی به میزان 0/8 درصد گران شده و در قیمت 2531 دلار معامله می‌شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر