جمع آوری فلزات از کف اقیانوس

عصر معدن- تحقیقات شرکت دیپ گرین برای جمع‌آوری فلزات از کف دریا نتایج اولیه مثبتی را نشان می‌دهد.;

جمع آوری فلزات از کف اقیانوس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، شرکت نوری (NORI) که از شرکت‌های وابسته دیپ گرین است، با پوشش دادن مساحت 75،000 فوت مربع، به جمع‌آوری فلزات گرانبها پرداخت. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که فلزات در کف دریا به صورت گوی های مولتی متال حضور دارند.این گوی ها حاوی فلزاتی از جمله نیکل، کبالت، مس و منگنز هستند.
    این شرکت از ماشین‌های خودکار برای اسکن سطح کف دریا و نمونه برداری استفاده کرده است.
    شرکت گلنکور (Glencore) هم‌اکنون ‌با شرکت دیپ گرین قراردادی برای خرید بخشی از نیکل و مس تولیدی این طرح، عقد کرده است.
    دنیا برای ساختن خودروهای الکتریکی، توربین های بادی، گوشی های هوشمند، ابر رایانه ها و دیگر فناوری های آینده که باعث کاهش وابستگی ما به سوخت های فسیلی می شود، سخت تر می شود  نیازمند فلزات بیشتر است.
    این فلزات آخرین منابع عام در زمین هستند و جایگزینی براى آنها وجود ندارد. و این برای تمدن ما ضروری است تا به پیشرفت تکنولوژیکی به سوی آینده ای پایدار ادامه دهیم و همچنین زیرساخت های مورد نیاز برای کاهش فقر را بسازیم.
    این زمان برای یک رویکرد جدید است و دیپ گرین آن را در اختیار دارد. ما می توانیم فلزاتی را که از کف عمیق اقیانوس نیاز داریم استخراج و تولید کنیم.
    این فلزات - کبالت، نیکل، مس و منگنز - در گره های پلی متال دریایی متخلخل هستند که بیش از یک قرن پیش در سطح کف اقیانوس آرام کشف شده است.
    در دهه 1970، چهار کنسرسیوم شروع به جمع آوری این موارد کردند و تقریبا 1 میلیارد دلار براى آن صرف کردند. تست هاى تایید شده حاکى از آن بود که گره ها می توانند برداشت و پردازش شوند تا فلزات را با استفاده از تکنولوژی موجود در آن زمان در دهه 1970 تولید کنند.
    با این حال، تولید این فلزات در حال تعلیق شدن بود زیرا در آبهای بین المللی قرار داشتند و یک رژیم قانونی برای اعطای حق انحصاری وجود نداشت. اما اکنون این موضوع حل شده است. کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد سازمان بین المللی دریایی را ایجاد کرد که از طریق آن قراردادهای اکتشافی به دست می آید.
    شرکت تابعه DeepGreen، شرکت Ocean Resources Resources Nauru (NORI)، مجوز اکتشافی در سال 2011 را پوشش داده است.
    شرکت های وابسته به شرکت لاکهید مارتین، چین Minmetals، Keppel و DEME نیز همچنین قراردادهای اکتشاف، و همچنین سازمان های دولتی ژاپن، کره، روسیه، فرانسه و آلمان را تأمین می کنند.
    دیپ گرین و گروه بین المللی دانشمندان و مهندسان NORI در زمینه بر آوردن این فلزات ضروری آینده در جهان متمرکز شده اند. آنها مى گویندما از آخرین تکنولوژی دریایی عمیق، علم محیط زیست و تکنولوژی پردازش مواد معدنی استفاده می کنیم تا حداقل تاثیرات محیط را برطرف کنیم. ماموریت ما تولید این فلزات برای آینده و کاهش وابستگی جهانی به سوخت های فسیلی، ایجاد یک آینده ی پایدار و موفق برای همه شهروندان است.
    جمع آوری فلزات از عمق اقیانوس از گره های پلی متل بیش از پنجاه سال پیش انجام شد. از آنجاییکه تلاش های پیشگیرانه برداشت در دهه 1970 انجام شد، تکنولوژی لازم و علم محیط زیست پیشرفت کرده است، و این باعث می شود که مسئولیت برداشت فلزات برای آینده ما باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر