تشدید کمبود عرضه در بازار جهانی مس

عصر معدن- تولید جهانی مس استخراج شده در شش ماه نخست امسال ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به حدود ۹.۹۲ میلیون تن رسید که عمدتا به دلیل مشکلات جوی در شیلی و اندونزی بود.;

تشدید کمبود عرضه در بازار جهانی مس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) نشان داد تولید شیلی به دلیل بارندگی‌های شدید در شمال این کشور و عیار پایین‌تر سنگ ها که روی تولید کلی تاثیر گذاشت، 2.5 درصد کاهش پیدا کرد.

    تولید کنسانتره مس اندونزی نیز به دلیل تغییرات معدنکاری در معادن گرسبرگ و باتو هیجائو، به میزان 55 درصد کاهش پیدا کرد.

    بازار بین‌المللی مس پالایش شده در نیمه اول سال 2019 با حدود 220 هزار تن کمبود عرضه مواجه شد.

    گروه مطالعات بین‌المللی مس اعلام کرد با توجه به تغییرات گزارش نشده و وجود ذخایر مس در چین، احتمالا این کمبود به 190 هزار تن بالغ می‌شود.

    تحلیلگران شرکت "بی ام او کپیتال مارکتس" بر این باورند که مجموع تولید مس ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند. با این حال این کمبود عرضه بدون بهبود تقاضا، روی قیمت‌ها تاثیری نخواهد داشت.

    بر اساس گزارش ماینینگ، قیمت مس در اوایل سپتامبر به پایین‌ترین حد مشاهده شده از اواسط سال 2017 تاکنون سقوط کرد که عمدتا به دلیل تداوم جنگ تجاری میان آمریکا و چین بود که بزرگترین مصرف کننده این فلز سرخ در جهان است.

    بر مبنای منطقه‌ای، تولید معدنی مس در آسیا شش درصد، در آمریکای لاتین یک درصد و در اروپا سه درصد کاهش پیدا کرد اما در آمریکای شمالی حدود دو درصد و در اقیانوسیه هفت درصد افزایش پیدا کرد و در آفریقا تقریبا ثابت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر