ایجاد کلینیک‌های سنگ درمانی در کشور

عصر معدن- مشاور معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است گوهرسنگ های ایران از طرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و توجه به آنها می تواند منجر به ترویج صادرات مواد غیرنفتی و در نتیجه رشد و شکوفایی اقتصاد کشور شود.;

ایجاد کلینیک‌های سنگ درمانی در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    مجید پورمقدم به پایگاه خبری «عصرمعدن» گفت: ما باید نگاهی ویژه به گوهرسنگ‌های کشور به عنوان کالای ایرانی باید داشته باشیم.

    به گفته وی، بر اساس آمارهای موجود، ایران از لحاظ ذخایر گوهرسنگ ها، جزو 8کشور برتر جهان است. گوهرسنگ‌های ایران از نظر کیفیت، کمیت و هم از نظر رنگ دارای جایگاه ممتازی در جهان هستند.

    پورمقدم ادامه داد: همچنین ایران از نظر تنوع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی رتبه پنجم جهان را داراست و استان اردبیل نیز با برخورداری از 37 رنگ عقیق دارای ذخایر بکر و ماندنی از گوهرسنگ‌ها به شمار می آید. بزرگترین معدن عقیق جهان در شهرستان نمین واقع شده و مرحله اکتشاف آن در دست اقدام بوده و به نظر می‌رسد توسعه گوهرسنگ‌ها در کشور با ایجاد شرایط مختلفی امکان پذیر خواهد بود.
    این مقام مسئول ادامه داد: انتقال فناوری پیشرفته، ایجاد شرایط سرمایه گذاری، توجه به ارتقای سطح مهارت انسانی، بکارگیری نیروی انسانی ماهر، ایجاد ارزش افزوده، آموزش و پژوهش، حضور فعال در نمایشگاه‌های بین المللی، اقدام به ثبت ملی گوهرسنگ‌ها در اقتصاد و گردشگری کشور، برگزاری نمایشگاه‌ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، می تواند منجر به ترویج صادرات مواد غیرنفتی و در نتیجه رشد و شکوفایی اقتصادی شود.
    پورمقدم در ادامه سخنانش افزود: تراش سنگ‌های قیمتی ، فعال کردن صنعت تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور، برگزاری دوره های گوهرشناسی، ایجاد رشته گوهرشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ها، همکاری با وزارت بهداشت و درمان برای اطلاع رسانی و استفاده از خواص درمانی سنگ‌ها و ایجاد کلینک‌های سنگ درمانی از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه را برای توسعه صنعت سنگ در کشور فراهم کند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر