حفظ صنعت داخلی، نسخه‌ای برای روزهای سخت

عصر معدن- رییس سندیکای آلومینیوم معتقد است در شرایط اقتصادی که امروز با آن مواجه هستیم، حفظ صنایع داخلی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.;

حفظ صنعت داخلی، نسخه‌ای برای روزهای سخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸:۰۰

    هوشنگ گودرزی در گفت‌وگو با «عصر معدن»، با اشاره به وضع دوباره تحریم‌ها اظهار کرد: به اعتقاد بنده موضوعی که باید امروز به آن توجه داشت، حفظ صنعت داخلی است. در واقع در این شرایط  باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
    وی ادامه داد: این موضوع بدان معنا است که باید حمایت و حفظ صنایع داخلی که مواد اولیه آن ها از صنایع بالادستی کشور تامین می شود، در اولویت قرار گیرد. در این راستا اقدامات بسیاری را می‌توان به کار گرفت. به عنوان مثال باید صنعت حفظ و به نوعی تنظیم شود که حتی اگر صادرات صنایع بالادستی را برای ادامه فعالیت صنایع محدود کردیم، زیانی به اشتغال وارد نشود.

    به گفته گودرزی، در این شرایط باید از صنایع فلزی به ویژه صنایع پایین دستی حمایت شود.

    وی با اشاره به وضعیت بازار ارز بیان کرد: متاسفانه چند نرخی شدن ارز، برای تعدادی سود جو انگیزه ایجاد کرده است تا هر محصولی که قابلیت صادرات داشته و پیگیری برای آن انجام نمی‌شود را صادر کرده و ارز آن را وارد کشور نکنند اینکه ارز آن را با قیمت بالا به کشور وارد کند. این موضوع بر مواد اولیه صنایع پایین دستی از جمله فولاد و آلومینیوم تاثیر منفی خواهد داشت. باید به این موضوع توجه جدی داشت، یعنی باید بخشی از محصولات بالادستی به صنایع پایین دستی تعلق بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر