وزیر صنعت، معدن و تجارت:

از سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت و معدن حمایت ویژه می‌کنیم

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایران برای حمایت ویژه از فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های صنعت و معدن کشور خبر داد.;

از سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت و معدن حمایت ویژه می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، «رضا رحمانی» در دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذاران خارجی فعال در حوزه تولید پنل‌های خورشیدی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی نظیر صنعتی و معدنی ایران، گفت: برای فعالیت اثر بخش همه سرمایه‌گذاران خارجی در نقاط مختلف کشورمان، تمامی مشوق‌های قانونی را به کار می‌بریم.

    وی با اشاره به تخصص گروه سرمایه‌گذاری هندی_آلمانی در حوزه تولید پنل‌های خورشیدی و راه‌اندازی نیروگاه‌های این حوزه، تصریح کرد: این صنعت از چند جهت برای کشور ما حائز اهمیت است که از مهترین عناوین آن می‌توانیم به فرصت‌های صادراتی برق تولیدی اشاره کنیم.

    رحمانی ادامه داد: علیرغم همه محدودیت‌ها صنعت ما در حال رشد بوده و نیازمندی کشور به مصرف برق رو به فزونی است، لذا حضور سرمایه‌گذار خارجی در این بخش می‌تواند آورده خوبی برای دو طرف داشته باشد.

    وی تاکید کرد: نه تنها در این صنعت، بلکه در سایر حوزه‌های صنعتی و معدنی هم فرصت های بی‌بدیلی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد.

    رحمانی گفت: یکی از مزیت‌های مهم کشورمان در همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی، وجود نیروی انسانی توانمند ایرانی است که در کنار وجود مواد اولیه مناسب، از لحاظ تامین تجهیزات مورد نیاز هم شرایط برای آغاز فعالیتشان کاملا مهیاست.

    وی با اشاره به برخی پیشرفت‌های صنعتی کشورمان خاطر نشان کرد: صنایع بزرگ فولاد، مس و آلومینیوم ایران در حال توسعه روز افزون هستند و در آینده نزدیک تامین انرژی مورد نیاز این صنایع و بخش‌های پایین دست آنها مورد توجه خواهد بود.

    وزیر صنعت با دعوت از همه سرمایه گذاران قدرتمند خارجی برای مشارکت در طرح های صنعتی و معدنی ایران، تصریح کرد: برای تسریع در روند فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی تمامی ظرفیت‌ها و مشوق‌های قانونی را به کار می بندیم.

    رحمانی با اشاره به امنیت بالای سرمایه گذاری در ایران، گفت: هیچ محدودیتی مانع توسعه کشورمان طی 40 ساله گذشته نشده و از این پس هم نخواهد شد.

    وی اعلام کرد: فقط در بخش معدن و اکتشافات معدنی امروز ظرفیتی بالغ بر 50 میلیارد تن مواد معدنی قابل استخراج در ایران شناسایی شده که فرصت بسیار مناسبی برای مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

    وزیر صمت تاکید کرد: اولویت نخست ما فعالسازی همین ظرفیت ها و ممانعت از خام فروشی در این حوزه است، در همین راستا راه اندازی واحدهای صنعتی توانمند برای تبدیل مواد معدنی موجود به محصولات با ارزش افزوده بالا در دستور کار است.

    مسعود دانشمند، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات می‌گوید: میزان تراز تجاری ما با امارت در حال کاهش است؛ چرا که در این شرایط دولتمردان و تجار ایرانی در تلاشند تا در حوزه تجارت خارجی ارتباط مستقیمی را با کشورهای اروپایی برقرار کنند. شهریور 97

    امارات نیز در سال 97 مبادلاتی به ارزش 12 میلیارد و 522 میلیون دلار با ایران داشته و تراز تجاری ایران با این کشور منفی 613 میلیون دلار است.

    عبدالقادر فقیهی رییس شورای بازرگانان ایرانیان دبی : حجم تجارت ایران و امارات از 40 میلیارد دلار در سال‌های گذشته به 7 میلیارد دلار در سال‌های اخیر تنزل پیدا کرده بود. نماینده شرکت سهامی بیمه ایران در امارات به لغو ویزای برخی ایرانی‌ها به دلایل سیاسی در سال‌های اخیر

    امارات به عنوان یکی از اعضای بلوک ضد ایرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان در سال‌های اخیر روابط تیره‌ای با ایران داشته و با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بسته شدن حساب‌های بانکی تجار ایرانی که سوابق بسیار طولانی در روابط تجاری بین ایران و امارات داشتند این روابط تیره‌تر نیز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر