وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

بازگشت قطعیت به عرصه سیاست خارجى در دولت یازدهم

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: رسانه ها باید آزادانه نظرات را بیان کرده و اطلاعات صحیح را به مردم انتقال دهند.;

بازگشت قطعیت به عرصه سیاست خارجى در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محمد شریعتمدارى اظهار کرد: توجه به موفقیت‌ها و ایجاد امید از مواردى است که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند.

    وی ادامه داد: امسال روز ملى صنعت و معدن در حال و هوایى خاص برگزار مى شود. برخى از تحریم هاى جدید علیه کشور وضع شده درنتیجه باید از دیدگاه دیگرى به این روز نگریست و نظرات را بیان کرد.
    وی افزود: دولت در سال ٩٢ در حالى روى کار آمد که اقتصاد ایران با مشکل عدم قطعیت مواجه بود. از طرفی آن چیزى که در عرصه سیاست خارجى به وقوع پیوست بازگشت قطعیت به عرصه سیاست خارجى و تاثیر آن بر اقتصاد بود که در دولت یازدهم رقم خورد.

    شریعتمداری ادامه داد: در سایه روند اجرایى برجام رشد اقتصادى مثبت شد و تورم مسیر کاهشى را پیش گرفت و تک رقمى شد. این موارد اهدافى بود که کشور در مسیر آرامش اتخاذ کرده بود.
    این مسیر تا روى کار آمدن فردى قلدر به نام ترامپ ادامه داشت. اما در شرایط جدید ترامپ شرکاى تجارى ایران را تهدید کرد تا اقتصاد ایران با مشکل مواجه شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: تصمیمات ارزى البته کمى با تاخیر در این شرایط اتخاذ شد و یک نرخ ثابت در شروع اعلام شد. کنترل بازار ارز و تامین نیاز ارزى سیاستى بود که دولت در پیش گرفت.
    وی ادامه داد: موضوع بعدى آن است که اگر منابع ارزى محدود است باید سیاست هاى تجارى در کنار سیاست هاى ارزى قرار گیرد، درنتیجه تامین کالاهاى اساسى مردم، مواد اولیه واحدهاى صنعتى و تامین کالاهاى تولیدى در اولویت قرار گرفت. همچنین ورود مواد اولیه که امکان تولید آنهادر کشور وجود دارد ممنوع اعلام شد.
    وی گفت: در آستانه روز صنعت و معدن از صنعتگران و معدنکاران کشور تشکرمى کنم و امیدوارم در شرایط تولید نیز با به صحنه آمدن بخش خصوصى بتوانیم این مسیر را با قوت بیشترى پیش بریم.
    شریعتمداری در ادامه سخنانش اظهار کرد: براى گروه سوم  کالاهاى وارداتى نظر دولت حرکت به سمت بازار رقابتى به نام بورس است و سیاست کنترل بازار نیز از دیگر سیاست هاى دولتى است.
    به عقیده وی، حتما باید متناسب با شرایط تحریم، اسامى کسانى که از ارز ٤٢۰۰ تومانى برخوردار هستند در اختیار دولت قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر