روز صنعت و معدن زمانی برای شنیدن صدای صنعتگران و معدنکاران است

عصر معدن- وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: روز صنعت و معدن زمانی برای شنیدن صدای صنعتگران و معدنکاران امید است راه بخش صنعت و معدن باز شود.;

روز صنعت و معدن زمانی برای شنیدن صدای صنعتگران و معدنکاران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، محمد شریعتمداری گفت: در این‌ روز نگاهی به حرکت 40ساله بعد از انقلاب بخش صنعت و معدن کشور خواهیم داشت.

    وی افزود: ملت ایران از سوی امریکا مورد هجوم اقتصادی قرار گرفته و شرایط خطیر و ویژه داریم که باید تمهیداتی بیاندیشیم.

    وی ادامه داد: بخش صنعت و معدن در کل کشور نسبت به دوره قبل از انقلاب بسیار گسترده و بزرگ شده است. برای نمونه 854 واحدصنعتی و معدنی در سطح کشور داریم که نسبت به قبل از انقلاب 100 برابر شده است، همچنین اکنون حدود 590 شهرک صنعتی در کشور داریم.

    وی افزود: ارزش افزوده بخش صنعت نسبت به قبل از انقلاب حدود 7برابر شده است. ارزش افزوده کل کشور نیز بدون در نظر گرفتن نفت 2.9برابر شده است و سهم‌ارزش افزوده بخش معدن و صنعت کشور به 15.6 درصد رسیده است.

    وی درخصوص ظرفیت صنایع معدنی ایران طی 40 سال گذشته گفت: ظرفیت تولید فولاد تا سال 57 رقمی بالغ بر 2.4 میلیون تن بوده و اکنون به 200میلیون تن رسیده که از این میزان 80میلیون تن در دوره دولت یازدهم و دوازدهم بوده است. همچنین ظرفیت تولید آلومینیوم 10برابر شده و به 457 هزارتن رسیده است.کنسانتره مس و کاتد نیز تا قبل از انقلاب صفر بود اما اکنون زنجیره تولید آن به 1.6میلبون تن رسیده است.

    شریعتمداری ادامه داد: در مصالح ساختمانی همچون سیمان رشد 14 برابری داشتیم و ظرفیت 140میلیون تنی برای کشور هدفگذاری شده و کاشی و سرامیک رشد 50برابری داشته است

    وی با اشاره به رشد 13درصدی در فعال شدن معادن نیز گفت: 400 محدوده معدنی نیز از سوی ایمیدرو مشخص شده است. استخراج واقعی معدن 8درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر