نخستین مسابقات ملی گوهرتراشی به میزبانی شهرستان فردوس؛

بزرگترین رویداد گوهرسنگ کشور ۹ تا ۱۱ آبان سال جاری برگزار می شود

عصر معدن- مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد: نخستین مسابقات ملی گوهرتراشی به عنوان بزرگترین رویداد گوهرسنگ کشور این هفته در شهرستان فردوس برگزار می شود.;

بزرگترین رویداد گوهرسنگ کشور ۹ تا ۱۱ آبان سال جاری برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سید ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور در گفت و گو با “رادیو ایران” اعلام کرد: نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی به عنوان بزرگترین رویداد گوهرسنگ کشور از 9 تا 11 آبان ماه جاری در شهرستان فردوس برگزار می شود.

    وی افزود: شرکت کنندگان در چهار رشته فست یک صدم، فست یک دهم، دامله و کاروینگ با حضور چهره های برجسته حوزه گوهرسنگ کشور به عنوان داورهای مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

    هاشمی اظهار کرد: پیگیر اصلاح قانون واردات گوهرسنگ هستیم. باید از گوهرسنگ های خام جهان برای رونق این صنعت در ایران بهره گرفت.

    مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور ادامه داد: مطالعات اکتشافی در 11 استان کشور در حال انجام است که تاکنون نتایج امید بخش بوده و نوید این است که در آینده به معادن خوبی در حوزه گوهرسنگ دست یابیم.

    وی عنوان کرد: توسعه مراکز آموزشی در برخی استان ها، تربیت مربیان در این حوزه، احداث و توسعه مرکز اعتبارسنجی گوهرسنگ ها، حمایت از پایان نامه های مرتبط با گوهرسنگ ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی و انجام مطالعات پژوهشی در خصوص بهسازی فیروزه های ایران از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

    هاشمی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان حوزه گوهرسنگ حمایت خواهیم کرد. خوشبختانه این شرکت های در حوزه تجهیزات گوهرشناسی اقدامات خوبی انجام داده اند به گونه ای که تقریبا در این حوزه به خودکفایی رسیده ایم.

    همچنین مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ کشور طی اسفندماه سال جاری خبر داد.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر