افزایش ۳۸ درصدی سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

عصر معدن- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تسهیلات پرداخت شده به بخش صنعت و معدن از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷.۹ درصد افزایش داشته است.;

افزایش ۳۸ درصدی سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در هشت ماهه امسال 531 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده که سهم بخش صنعت و معدن از آن حدود 162 هزار و 340 میلیارد تومان یعنی 30.5 درصد از کل این تسهیلات است.

    البته بیشترین سهم تسهیلات بانکی به بخش خدمات پرداخت شده، به‌طوری‌که در این مدت 184 هزار و 110 میلیارد تومان، معادل 34.6 تسهیلات بانکی به این بخش پرداخت شده است. همچنین تسهیلات پرداخت شده به بخش خدمات در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش 8.4 درصدی روبه‌رو شده است.

    همچنین تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش بازرگانی در هشت ماهه امسال بیشترین افزایش را در بین بخش‌های مختلف اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته، به‌طوری که در این مدت 101 هزار و 50 میلیارد تومان، معادل 19 درصد کل تسهیلات پرداخت شده، به بخش بازرگانی بوده و این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76.6 درصد افزایش داشته است.

    در این میان سهم بخش کشاورزی و مسکن-ساختمان نیز از کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در هشت ماهه امسال به ترتیب 8.4 و 7.4 درصد بوده و در این مدت معادل 44 هزار و 390 میلیارد تومان و 39 هزار و 90 میلیارد تومان تسهیلات به دو بخش یاد شده پرداخت شده است.

    گفتنی است که کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی در این مدت 27.6 درصد افزایش داشته و از 416 هزار و 300 میلیارد تومان در هشت ماهه سال گذشته به 531 هزار و 400 میلیارد تومان در مدت مشابه امسال رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر