نگرانی فولادسازان بزرگ ژاپنی از تعرفه‌های ترامپ

دستورهای امریکایی به صنعت خودروسازی ژاپن آسیب می‌زند

عصر معدن- فولادسازان ژاپنی نتایج اندکی از در درآمد سه‌ماهه اول خود با توجه به تعرفه‌های وارداتی آمریکا برای فولاد گزارش کردند، اما همه آنها نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد عوارض احتمالی آمریکا بر روی خودرو اعلام کردند که می‌تواند به طیف وسیعی از صنایع ژاپن آسیب برساند.;

دستورهای امریکایی به صنعت خودروسازی ژاپن آسیب می‌زند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دستور یک بررسی امنیت ملی برای واردات خودرو در ماه مه را داد. در واقع تحقیقات مشابه در مورد امنیت ملی پیش شرطی برای اعمال تعرفه های وارداتی 25 درصد برای فولاد و 10 درصد برای آلومینیوم در ماه مارس بود.

    شرکت Nippon Steel و( Sumitomo Metal (5401.T، فولادساز برتر ژاپن، اعلام کرد: سود سالیانه خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19درصد کاهش داده است. با این حال پیش بینی می‌کند سود سالیانه تا 31 مارس افزایش یابد، زیرا این کشور قصد افزایش تولید فولاد برای رفع تقاضای داخلی برای خودرو، ساخت و ساز و افزایش قیمت محصولات را دارد تا مصارف رو به رشد مواد مانند منگنز و روی را برآورده سازد.

    Katsuhiro Miyamoto معاون اجرایی شرکت فولاد Nippon گفت: " تقاضا برای خودرو از جمله اتومبیل SUV برای آمریکای شمالی و وسایل نقلیه الکتریکی از سوی اروپا قوی هستند ". وی افزود: تقاضا برای ماشین‌آلات صنعتی و ساخت‌وساز نیز راکد است.

    سهام ( JFE (5411.T، دومین تولید کننده فولاد ژاپن، 41 درصد افزایش در سه ماهه اول ماه فوریه را تجربه کرد و پیش بینی سالیانه آن را 18 درصد افزایش داد و قیمت محصولات را افزایش داد.
    هر دو شرکت از تعرفه های فولادی ایالات متحده در درآمد ماهانه خود عبور کردند، اما نگرانی ها برای کاهش تقاضا که مرتبط با تعرفه های U.S. در خودرو است، افزایش یافته است.

    شینیچی اوکادا، معاون اجرایی JFE، گفت: "ما تا به حال تنها تاکید زیادی از وظایف ایالات متحده داشتیم." اما اگر تعرفه‌های آمریکا برای اتومبیل گسترش یابد، بر ما تاثیر زیادی خواهد داشت چون خودروسازان بزرگ ما هستند. "
    Miyamoto گفت: شرکت فولاد Nippon هیچگونه تاثیر عمده‌ای از عوارض آمریکا ندیده است زیرا صادرات آن به بازار آمریکا تنها 2درصد از کل محموله‌های خود را تشکیل می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر