رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

برنامه راه اندازی بازارچه های تخصصی گوهرسنگ ها در استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی

هدفگذاری برای دستیابی به سهم یک درصدی از ارزش بازار جهانی گوهرسنگ ها تا سال ۱۴۱۰

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به برنامه این سازمان در راه اندازی بازارچه های تخصصی گوهرسنگ ها در استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی طی امسال، گفت: دستیابی ایران به سهم یک درصدی از ارزش بازار جهانی گوهرسنگ ها در سال ۱۴۱۰ هدفگذاری شده است.;

برنامه راه اندازی بازارچه های تخصصی گوهرسنگ ها در استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم گیری برای بهینه کردن وضعیت گوهرسنگ ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: برای افزایش سهم تجارت جهانی در این صنعت، در گام نخست، سهم نیم درصدی تا سال 1405 برنامه ریزی شده است.

    وی گفت: کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم گیری بهینه کردن وضعیت گوهرسنگ ها در ایران و رفع چالش های فرآوری توسعه این صنعت در کشور تشکیل شده است و راهبری آن بر عهده ایمیدرو است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این کارگروه کمیته های تخصصی استراتژی، اصلاح قوانین، بازار و تجارت، اکتشاف و استخراج تشکیل و بررسی طرح مطالعاتی تدوین استراتژی و برنامه های عملیاتی این صنعت انجام شده است.

    رایزنی با گمرک برای رفع موانع

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه موانع قانونی در تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مرتبط با گمرک پیگیری خواهد شد، گفت: به منظور رفع مشکلات صنعت گوهرسنگ ها، نظرات کارشناسی این کارگروه، در شورای عالی معادن بررسی می شود.

    غریب پور با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی توسط اتاق بازرگانی و خانه معدن گفت: قرار بود اسفندماه سال گذشته همایشی در این زمینه برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا از دستور کار خارج شده است.

    وی افزود: برنامه ریزی برای برگزاری همایش فوق بعد از بازگشت به شرایط عادی، مورد توجه است.

    پرورش مروارید

    رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: در راستای توسعه این حوزه، همچنین بسترسازی برای پرورش "مروارید" با همکاری سازمان شیلات ایران و با مشارکت بخش خصوصی در منطقه پارسیان آغاز شده است.

    پروژه های اکتشاف گوهرسنگ ها

    وی در تشریح دیگر برنامه ایمیدرو در سال جاری، گفت: پیگیری پروژه های اکتشاف گوهرسنگ ها طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است. تجمیع داده های حاصل از مطالعات انجام شده اکتشافی در کشور و برنامه ریزی جهت پی جویی در محدود های پیشنهادی در این راستا خواهد بود.

    بنابر این گزارش، وجیه ا... جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن، ایرج موفق رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان، محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، مجمد جواد پیش بین رییس کانون هماهنگی سنگ های قیمتی و جواهرات ایران، منصور قربانی مسئول تدوین طرح مطالعاتی استراتژی و برنامه های عملیاتی این صنعت از دانشگاه بهشتی و محمد رضا جان نثاری مدیر دفتر اکتشافات فلزی و غیرفلزی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و همچنین تنی چند از کارشناسان این صنعت در این جلسه حضور داشتند و نظرات خود را برای توسعه صنعت فوق مطرح کردند.

    بنابه دستور رئیس هیات عامل ایمیدرو و با هدف تسریع در اجرای برنامه های مربوط به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مقرر شد جلسات این کارگروه 2 هفته یکبار برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر