رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران:

راهبری ایمیدرو، موجب توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می شود

اصلاح آیین نامه های گمرکی برای صنعت گوهر سنگ­ها ضروری است

عصر معدن- محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، راهبری ایمیدرو به عنوان متولی توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را به نفع پیشبرد اهداف این حوزه خواند.;

راهبری ایمیدرو، موجب توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، این عضو "ستاد بهینه سازی صنعت سنگ­های قیمتی و نیمه قیمتی ایمیدرو" تصریح کرد: برنامه ریزی ایمیدرو در ایجاد بازارچه سنگ­های قیمتی در استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی و برگزاری همایش های تخصصی، گامی موثری در توسعه بخش به شمار می آید که این کارگروه اجرای آن را برعهده دارد و بر آن مصمم است.

    کشتی آرای با بیان اینکه پیش از این، مجموعه های مختلفی در صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی داشتند، افزود: با توجه به اینکه ایمیدرو به عنوان متولی این صنعت مسائل مربوط به بهینه سازی و سیاست گذاری را به عهده گرفته است، این امر از موازی کاری های سازمانی جلوگیری خواهد کرد.

    بررسی مشکلات و پایش برنامه ها در ایمیدرو

    کشتی آرای گفت: تعیین اهداف، بررسی مشکلات و پایش برنامه های این حوزه در ستاد بهینه سازی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ایمیدرو، در حال انجام است و این رویه به ایجاد ارزش افزوده بیشتر به نفع اقتصاد کشور منتهی خواهد شد.

    محمد کشتی آرای در بخش دیگری از سخنانش به قوانین و مقررات اشاره کرد و افزود: اصلاح آیین نامه های گمرکی، در توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ضروری است چراکه عواملی همچون "قاچاق" توسعه این حوزه را با کندی مواجه کرده است.

    به اعتقاد وی،‌ اصلاح آیین نامه های گمرکی، تعیین مشوق های صادراتی و همچنین تامین زیرساخت ها به منظور افزایش سهم ایران در تجارت جهانی، رویکردهایی است که باید برای توسعه این بخش هدفگذاری کرد.

    محمد کشتی آرای با بیان اینکه افزایش سهم ایران در تجارت جهانی گوهرسنگ ها نیاز به ارایه مشوق های صادراتی دارد، گفت: حذف تعرفه های صادراتی و حضور پررنگ در نمایشگاه های بین المللی، به معرفی هرچه بهتر ظرفیت های کشور در بازارهای خارجی منجر خواهد شد.

    فرصت تامین زیرساخت

    رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با توجه به بحران کرونا در دنیا و کاهش تقاضا، قیمت سنگ های قیمتی کاهش قابل توجهی داشته است و ما می توانیم از این فرصت برای تامین زیرساخت های این صنعت بهره ببریم.

    ظرفیت های پرورش مروارید

    وی افزود: همچنین ظرفیت های کشور در پرورش "مروارید" هدفگذاری شده است که با همکاری ایمیدرو و سازمان شیلات ایران بسترسازی برای توسعه این بخش آغاز شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر