معاون طرح هاى توسعه معدن و صنایع معدنى ایمیدرو:

ارتباط میان صنعت و دانشگاه کافى نیست

عصر معدن- معاون طرح هاى توسعه معدن و صنایع معدنى ایمیدرو معتقد است، دانشگاه باید مشکلات صنعت را شناسایى کند.;

ارتباط میان صنعت و دانشگاه کافى نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، اردشیر سعد محمدى درباره ارتباط میان دانشگاه و صنعت اظهار کرد: بدون شک در این ارتباط نقاط ضعفى وجود دارد اما باید به این مسئله اشاره کرد که ایمیدرو امروز همکارى خوبى با دانشگاه صنعتى شریف داشته و همچنین با دانشگاه تهران یک موسسه پژوهشى مشترک به نام یونیدرو تاسیس کرده است.
    وى ادامه داد: درواقع این ارتباط عملیاتى شده است اما کافى نخواهد بود.
    سعد محمدى افزود: متاسفانه امروز برخى افراد که از دانشگاه فارغ التحصیل مى شوند تازه به دنبال یادگیرى کار هستند. درواقع فاصله ای جدى در این زمینه وجود دارد و باید اقداماتى در این باره انجام بگیرد.
    وى با اشاره به موضوع مهم ایمنى در بخش معدن، بیان کرد: ایمنى یکى از مهمترین مباحث در بخش معدن است درحالى که درس ایمنى در دانشگاه یک واحد اختیارى است. متاسفانه زمانى که یک اتفاق در معدن رخ مى دهد افراد نمى دانند باید چه اقدامى انجام شود.
    معاون طرح هاى توسعه معدن و صنایع معدنى ایمیدرو در ادامه تصریح کرد: انتظار ما این است که دانشگاه مشکلات صنایع را شناسایى و براى آن برنامه ارائه دهد. بدون شک با این کار ارتباط میان صنعت و دانشگاه برقرار مى شود. باید به این نکته توجه داشت که جاده یک طرفه خروجى مناسبى نخواهد داشت.
    سعد محمدى اظهار کرد: سیستم باید تغییر کند تا هر دو طرف از نگاه هاى یکدیگر با خبر شوند زیرا ما بدنبال تهیه کتابچه براى کتابخانه صنعت نخواهیم بود.
    وى تاکید کرد: اگر تفکر هر دو طرف به منافع اقتصادى منجر شود بدون شک این ارتباط شکل خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر