رشد ۱۱ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی استان در سال ۹۹ در هرمزگان

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صدور ۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در سال ۹۹ در استان خبر داد و گفت: در زمینه صدور گواهی کشف در سال ۹۹ حدود ۶ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد وجود دارد.;

رشد ۱۱ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی استان در سال ۹۹ در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، ابراهیم سعدینی با اشاره به روند فعالیت های معدنی و رشد شاخص های بخش معدن در استان هرمزگان نسبت به سنوات قبل و ارتقا جایگاه معدن این استان در کشور در سال های اخیر گفت: بررسی‌ها نشان دهنده ظرفیت توسعه معدن و صنایع معدنی استان می باشد.

    معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان افزود: در سال99 تعداد 48 فقره پروانه اکتشاف، 16 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 46 میلیون تُن و تعداد 134 فقره مجوز برداشت صادر شده است که در زمینه گواهی کشف 6درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

    سعدینی در ادامه بیان داشت: تعداد پروانه های بهره‌برداری صادره در سال گذشته نیز 20 فقره با ظرفیت استخراج سالیانه سه میلیون و 529 هزار تن و اشتغال اسمی بالغ بر 305 نفر با رشد 10 درصدی نسبت به سال قبل می باشد.

    طبق توضیحات معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، در سال گذشته تعداد 31 معدن راکد با سرمایه گذاری یک هزارو 792 میلیارد ریال به چرخه فعالیت برگشتند که این امر موجب ایجاد اشتغال برای 429 نفر شده است .

    سعدینی در پایان اظهار داشت : ضمن ارائه مهلت جهت انجام تعهدات توسط بهره برداران تعداد 29بهره بردار از سوی شورالی عالی معادن و شورای معادن استان سلب صلاحیت گردید که این معادن مجددا از طریق برگزاری مزایده به متقاضیان واگذار می گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر