وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

تمرکز بر فعالیت‌های حوزه معدن برای شکوفایی فرصت های استثنایی موجود در هرمزگان

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش ویژه‌ای برای رونق صنایع دریایی در استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های متعدد این استان انجام خواهد شد.;

تمرکز بر فعالیت‌های حوزه معدن برای شکوفایی فرصت های استثنایی موجود در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نشست بررسی و پیگیری مسایل حوزه صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به اهداف خود از سفر به این استان، بیان کرد: هدف اصلی از این سفر بازدید از معادن جنوب استان کرمان است که این سفر از طریق بندرعباس انجام شد و در آینده نزدیک سفر کاملی به هرمزگان خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: با توجه به حضور در بندرعباس تصمیم گرفتیم در نشستی با حضور استاندار و مسئولان این استان به بررسی وضعیت حوزه صنعت، معدن وتجارت در هرمزگان بپردازیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های حوزه معدن این وزارتخانه در سال 98 تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید یکی از محورهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز بر روی فعالیت‌های حوزه معدن و شکوفایی فرصت های استثنایی موجود در این بخش است.

    رحمانی با بیان اینکه در کشور ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن وجود دارد، اضافه کرد: فعال سازی معادن جدید، توسعه مطالعات برای اکتشاف معادن جدید و نوسازی معادن فعال از جمله اهداف تعیین شده در این حوزه می‌باشد.

    وی با یادآوری اینکه استان هرمزگان نیز از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن برخوردار است، گفت: زنجیره گسترده ای از فلزات در معادن این استان وجود دارد که باید برای اکتشاف آن اقدام کنیم.

    رحمانی صیانت از تولید و اشتغال موجود و احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال را از دیگر اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و بیان کرد: کشتی‌سازی یکی از صنایع مهم و محوری موجود در هرمزگان است که ارایه سفارش ساخت و تعمیرات کشتی از سوی شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش به مجموعه ایزوایکو در بندرعباس مورد تاکید بوده و به طور جدی پیگیری خواهد شد.

    وی گفت: در مجموع تلاش ویژه‌ای برای رونق صنایع دریایی در استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های متعدد این استان انجام خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر