اختلاف میان کانادا و عربستان بی‌تاثیر بر فعالیت‌های معدنی مشترک

عصر معدن- نماینده BarrickGold ، گفت: عملیات معدنی در عربستان سعودی تحت تاثیر مناقشه دیپلماتیک بین اتاوا و ریاض قرار ندارد.;

اختلاف میان کانادا و عربستان بی‌تاثیر بر فعالیت‌های معدنی مشترک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، اندی لوید سخنگوی این شرکت در ایمیلی به روزنامه ها اظهار کرد: Barrick Gold دارای رابطه قوی معدنی با شرکت «معادن» است که 50 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارد و بهره برداری از معدن مس جبل سید در 350 کیلومتری شمال شرقی جده را در دستور کار دارد.
    لویید اظهار کرد: "ما انتظار داریم که مشارکت به صورت بلند مدت ادامه پیدا کند."
    شرکت Toronto متشکل از پروژه Jabal Sayid بود که این معدن مس را در سال 2011 به مبلغ 6.8 میلیارد دلار خریداری کرد. بسیاری از ساخت و سازها در این پروژه برای مدتی تکمیل شده بود، اما مشکلاتی در زمینه مجوزهای مربوط به مسائل ایمنی پیش آمد.
    سپس در سال 2014، شرکت «معادن» 210 میلیون دلار برای خرید 50 درصد سهام خود در جبل سید پرداخت کرد و دو سال بعد، شرکت «معادن» فعالیت های تجاری را آغاز کرد.
    در سال 2017، سهم باریک از تولید معدن عربستان سعودی به 43 میلیون پوند مس رسید. انتظار می رود تولید در سال 2018 بین 40-55 میلیون پوند فلز قرمز باشد.
    اختلاف بین کانادا و عربستان سعودی با صدایی کمی جمعه گذشته توسط وزارت امور خارجه آغاز شد. وزارت امور خارجه کانادا در پست رسانه های اجتماعی، نگرانی ها درباره دستگیری های جدید جامعه مدنی و فعالان حقوق زنان در کشورهای خلیج را ابراز کرد و از مقامات سعودی خواست تا زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر