بهره برداری از پایانه صادراتی مواد معدنی و پنج اسکله شناور در غرب هرمزگان

عصر معدن- با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر لنگه و پنج فروند اسکله فلزی شناور در بنادر غرب هرمزگان به بهره برداری رسید;

بهره برداری از پایانه صادراتی مواد معدنی و پنج اسکله شناور در غرب هرمزگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از صدا و سیما، برای اجرای این طرح‌ها 285 میلیارد ریال هزینه شده است.
    با اجرای این طرح‌ها برای 190 نفر اشتعالزایی شد.
     مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مراسم بهره برداری از مرحله نخست پایانه صادراتی مواد معدنی بندر لنگه گفت: برای بارگیری محموله‌های صادراتی نگهداری شده در پایانه مواد معدنی بندر لنگه با مساحت هفت هکتار وسعت، پنج فروند رمپ بتنی و خاکی ساخته شده است.
    محمد راستاد افزود: هم اکنون به صورت همزمان پنج فروند شناور بارج و لندینگ کرافت با آبخور 5،5 متر می‌توانند در این بندر پهلو گیری و محموله‌های تولیدی معادن منطقه را به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر کنند.
    وی گفت: ظرفیت سالیانه این پایانه صادراتی یک میلیون و 200 هزار تن انواع مواد معدنی است.
    راستاد افزود: تعداد شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این پایانه 10 واحد است
    با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به غرب استان هرمزگان، بهره برداری از سه فروند اسکله فلزی ویژه پهلوگیری شناور‌های امداد و نجات دریایی در بندر لنگه، چارک و جزیره لاوان و همچنین دو فروند اسکله ویژه سوخت گیری شناور‌ها در بندر لنگه آغاز شد.
    "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ساخت بیش از 70 فروند اسکله فلزی شناور در این استان در ده سال گذشته گفت: اسکله‌هایی که امروز به بهره برداری رسید به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در 9 ماه طراحی، تولید و نصب شده است.
    عفیفی پور گفت: سرعت بخشیدن به فرآیند خدمات رسانی به ساحل نشینان، دریانوردان و مسافران دریایی در زمینه جستجو ونجات دریایی (SAR)، ارتقاء استاندارد‌های بنادر بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی، افزایش ایمنی عملیات سوخت رسانی و ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت بیشتر صاحبان شناور‌های بنادر منطقه از اهداف نصب و راه اندازی این اسکله‌ها در بندر لنگه و سایر بنادر تابعه آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر