آلومینیوم جاجرم در آستانه بهره‌برداری

عصر معدن- مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران ضمن اعلام این خبر که در خرداد ماه آلومینیوم جاجرم بهره‌برداری می‌شود، گفت: با توجه به تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن شمش آلومینیوم صنایع پایین دستی نیز ایجاد خواهد شد.;

آلومینیوم جاجرم در آستانه بهره‌برداری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایسنا،  تورج زارع، با بیان اینکه آلومینیوم جاجرم در ماه جاری در آستانه بهره‌برداری است، اظهار کرد: با راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم جاجرم، زنجیره تولید آلومینیوم از معدن تا شمش در خراسان شمالی کامل می‌شود. زنجیره تولید آلومینیوم از معادن بوکسیت در جاجرم آغاز شده و در کارخانه آلومینای جاجرم به پودر آلومینا تبدیل می‌شود.

    مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران افزود: قرار است یک سوم تولید پودر آلومینای این مجتمع که پیش از این خوراک دو کارخانه ایرالکو در اراک و کارخانه‌های المهدی و هرمزال در استان هرمزگان را تأمین می‌کرد، به کارخانه آلومینیوم جاجرم اختصاص یابد و نیاز این کارخانه تازه تأسیس را تأمین کند. ضمن اینکه تکمیل فاز 2 و 3 کارخانه تولید شمش آلومینیوم، از طرح‌های اصلی ما در استان خراسان است.

    زارع ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های شرکت، ایجاد صنایع پایین دستی از جمله ساخت فاز دوم پودر آلومینا با توجه به تولید سالانه 120 هزار تن شمش آلومینیوم در آینده است.

    مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران ضمن اشاره به افزایش 50 درصدی میزان اکتشاف در مجتمع آلومینای ایران، اظهار کرد: تا ابتدای سال 1394 حدود 100 هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده بود اما اکنون این میزان به 145 تا 150 هزار متر رسیده است. این اقدام سبب افزایش ذخایر قطعی این مجتمع به 38 میلیون تن خواهد شد. با توجه به میزان ذخایر موجود، برای 30 سال، مشکلی از نظر تأمین خوراک اولیه پودر آلومینا نخواهیم داشت.

    وی اظهار کرد: با توجه به برنامه توسعه شرکت و احداث فاز دوم کارخانه تولید پودر آلومینا با ظرفیت 250 هزار تن، اکتشافات ادامه خواهد یافت و امیدواریم میزان ذخیره قابل برداشت بوکسیت به 60 تا 70 میلیون تن برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر