۲۳ فقره محدوده اکتشافی و معدنی در هرمزگان واگذار می شود

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: به منظور توسعه فعالیت‌های معدنی و جذب سرمایه گذاری ۲۳ فقره محدوده اکتشافی و معدنی در استان با شرایط مزایده عمومی واگذار می‌شود.;

۲۳ فقره محدوده اکتشافی و معدنی در هرمزگان واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، ابراهیم سعدینی اظهار داشت: این معادن شامل سنگ گچ، پتاس سنگی، سنگ لاشه، مارن، مخلوط کوهی، شن و ماسه و سنگ نمک است که بهره برداران قبلی آن‌ها سلب صلاحیت شده اند.
    وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای مشاهده محدوده‌های اکتشافی به سامانه ثبت و صدور مجوز‌های معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت (کاداستر معدن) مراجعه کنند.
    سعدینی تصریح کرد: این معادن در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، حاجی آباد و میناب واقع هستند و متقاضیان صلاحیت دار با ارائه گواهی نامه فنی و مالی تا 24 آذر ماه فرصت دارند پیشنهاد‌های خود را به دبیرخانه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ارئه کنند.
    این مقام مسوول اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه 12 فقره پروانه بهره برداری در بخش معادن با سرمایه ثابت 75 هزار و 928 میلیون ریال در استان صادر شد که با صدور آن زمینه اشتغال 164 نفر فراهم شد..
    سعدینی افزود: همچنین در این مدت، تعداد 32 فقره پروانه اکتشاف و هفت فقره گواهینامه کشف با ذخیره 11 میلیون و 465 هزار تن و هزینه عملیات پنج هزار و 306 میلیون ریال در معادن هرمزگان صادر شد.
    استان هرمزگان دارای 310 معدن فعال سنگ آهن، سنگ گچ، نمک، مرمریت، خاک سرخ و شن و ماسه است که حدود 3 هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر