برنامه ریزی، کلید عبور از بحران ها

عصر معدن- شرکت فولاد هرمزگان با پیش بینی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته در خصوص مواجهه با بحران، بدون بروز مشکل یا حادثه ای بحران بارندگی اخیر را پشت سر گذاشت.;

برنامه ریزی، کلید عبور از بحران ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» هرمزگان یکی از استان هایی است که با بارش های فراوانی در روزهای اخیر مواجه بوده و در بعضی نقاط شاهد سیل و آب گرفتگی بوده است . با توجه به موقعیت جغرافیایی شرکت فولاد هرمزگان و عبور مسیل از داخل آن و با توجه به احتمال وقوع سیلاب، این رویداد بحرانی در این شرکت با مدریت صحیح،  بدون حادثه پشت سر گذاشته شد.

    سید اصغر مدنی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان در این خصوص گفت : به محض وصول خبر احتمال وقوع سیل ، در این شرکت کمیته بحران با حضور معاونین و مدیران مرتبط تشکیل شد. در این کمیته موارد و نقاطی که از جهت ایجاد مشکل و حادثه قابل پیش بینی بود، معلوم شد. علیرغم مشخص نبودن حجم آب ورودی به شرکت، تمهیداتی اندیشیده و مسئولیت هر فرد مشخص شد.

    وی با بیان اینکه بحران قابل پیش بینی نیست اما با برنامه ریزی می توان بحران را بدون خسارت پشت سر گذاشت گفت : قبل از وقوع بارندگی ها حجم زیادی از مسیل یا همان خور و آبراه های داخل شرکت لایروبی شد. همچنین تمام تمهیدات لازم برای قطع شدن برق و تلفن در نظر گرفته شده بود .

    مدنی در ادامه گفت : از اولین لحظات بارندگی ، هر کدام از اعضای کمیته بحران در یکی از نقاط مشخص شده حاضر و نقاط ضعف احتمالی مشخص و با همکاری دسته جمعی، بلافاصله نسبت به رفع آن ها اقدام شد .

    مدنی با بیان این که ایمنی در هنگام بروز بحران در کارخانه از اهمیت بالایی برخوردار است گفت : این گونه بحران ها اگر درست مدیریت نشوند باعث مشکلات ایمنی متعددی در شرکت خواهند شد. وی در ادامه اظهار داشت:اکنون نیز که ساعات اولیه بعد از بحران را سپری می کنیم به چک کردن نقاط مختلف ادامه می دهیم تا احتمال بروز حادثه را به صفر برسانیم.

    جانشین مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از احساس مسئولیت مدیران شرکت هنگام بحران قدردانی کرد و گفت: از اولین لحظات بارندگی ها  تا 24 ساعت بعد و پایان یافتن شدت بارندگی ها، معاونین و مدیران و روسای مرتبط در شرکت حضور داشته و مستقیما موارد مربوطه را مدیریت می کردند . وی تصریح کرد شرکت فولاد هرمزگان با جمع پیش بینی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته در خصوص مواجهه با بحران، بدون بروز مشکل یا حادثه ای  بحران بارندگی اخیر را پشت سر گذاشت .

    معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان از تعهریف پروژه هایی برای  اقدامات دائمی برای مقابله با اینگونه بحران ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن این پروژه ها آمادگی شرکت در برابر مواجهه با بحران های این چنینی از امروز نیز بیشتر باشد .

    وی با بیان اینکه فولاد هرمزگان فقط یکی از شرکت های واقع در منطقه ویژه است ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی وسیع تر و هماهنگی بیشتر در سطح شرکت های واقع در این منطقه ، احتمال وقوع حادثه و خسارات وارده به هریک از شرکت ها را به حد قابل توجهی کاهش یابد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر