طی دو ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال ۹۸:

صدور پروانه بهره‌برداری معدن افزایش یافت

عصر معدن- طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دو ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد گواهی کشف و پروانه اکتشاف صادره در حوزه معدن کاهش داشته‌ و تنها صدور پروانه بهره‌برداری ۱۰ درصد رشد کرده است.;

صدور پروانه بهره‌برداری معدن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، در دو ماه اول سال 1397، معادل 66 فقره گواهی کشف و در مدت مشابه امسال (1399) معادل 58 فقره گواهی کشف صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت  12.1 درصدی داشته است.

    همچنین در این مدت تعداد اکتشاف صادر شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 20 درصد کمتر شده شده است. در دوماهه ابتدایی سال جاری 124 فقره پروانه اکتشاف صادر شده در حالی در مدت مشابه سال گذشته این رقم 155 فقره بوده است.

    براساس این آمار تنها صدور پروانه بهره‌برداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اوضاع بهتری داشته است. در فروردین و اردیبهشت ماه امسال 76 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است در حالی که میزان صدور این مجوز معدنی در مدت مشابه سال گذشته 69 فقره بوده است که نشان از رشد 10.1 درصدی دارد.

    همچنین میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این مدت (فروردین و اردیبهشت 99) 47.9 درصد رشد کرده است. دو ماهه ابتدایی سال گذشته 505 نفر مشغول شدند اما در دوماهه ابتدایی امسال میزان اشتغال به 747 نفر رسیده است.

    علاوه‌بر این در مدت ذکر شده سال جاری سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن نیز افت 22.5 درصدی داشته است. در دوماهه امسال ، 130 میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است در صورتی که در دو ماه سال گذشته  168 میلیارد ریال صرف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر