استاندار هرمزگان عنوان کرد:

فعال شدن ۲۵ معدن راکد در هرمزگان

فعال شدن۵۴ معدن در حال پیگیری است

عصر معدن- ۲۵ معدن غیرفعال و راکد سال گذشته در استان هرمزگان فعال و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۴ معدن جدید فعال شده است.;

فعال شدن ۲۵ معدن راکد در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست شورای معادن استان با بیان این مطلب گفت: برای فعال شدن این معادن، 400 میلیارد ریال هزینه شد که زمینه اشتغال 270 نفر را فراهم کرد. وی تصریح کرد: در سال جاری نیز فعال سازی 54 معدن راکد دیگر در حال پیگیری است.

    همتی ادامه داد: با تمرکز و توجه مطلوبی که در حوزه معادن استان صورت گرفته، سال گذشته میزان اکتشاف پهنه های معدنی در استان 400 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.
    استاندار هرمزگان، بخش معدن را یکی از محورهای اصلی در راستای جهش تولید در هرمزگان عنوان کرد و گفت: تاکنون در نتیجه مطالعات پهنه های اکتشافی، 110 میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان شناسایی و احصا شده است.
    وی افزود: مطالعات گسترده تر برای اکتشاف پهنه های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین شهرستان بشاگرد انجام شده که نتایج این مطالعات اکتشافی تا پایان خرداد مشخص می شود به طوری که براساس نوع و ظرفیت مواد معدنی در پهنه ها، سرمایه گذاری خواهد شد.

    مهلت 6 ماهه برای فعال کردن معادن منطقه کوشا احمدی
    رئیس شورای معادن استان هرمزگان با اشاره به تمدید 6 ماهه مجوزهای صادر شده برای معادن منطقه کوشا احمدی (شهرستان حاجی آباد) تاکید کرد: سرمایه گذاران دریافت کننده این مجوزها باید معادن را فعال کنند و در صورت فعال نشدن، ناچار به گرفتن مجوز و جذب سرمایه گذاران جدید برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه هستیم.
    وی ادامه داد: در حال حاضر، 125 معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد و اکنون یک واحد معدن گچ جدید آماده بهره برداری است و همچنین با حل مسائل یک معدن بزرگ در بشاگرد، به زودی عملیات اجرایی این معدن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر آغاز می شود.
    براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، 112 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، 25 معدن دارای گواهینامه کشف و 226 معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر بیش از 1.5 میلیارد تن وجود دارد و حدود 3 هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر