مدیرکل صمت استان هرمزگان اعلام کرد:

رشد ۲۵۰ درصدی درآمدهای دولت از فعالیت‌های معدنی در هرمزگان

عصر معدن- مدیرکل صمت استان هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم شاهد رشد ۲۵۰ درصدی وصول درآمدهای دولتی در حوزه معادن معادل ۲۹۶ میلیارد ریال بودیم.;

رشد ۲۵۰ درصدی درآمدهای دولت از فعالیت‌های معدنی در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان هرمزگان، «خلیل قاسمی» مدیرکل صمت استان هرمزگان، احیاء واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی نیمه تعطیل را از اولویت برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان دانست و اظهار کرد: با احیاء این واحدها، اشتغال از دست رفته باز خواهد گشت و این مهم در شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی خانوارها اثرگذار است.

    وی، با اشاره به اکتشاف بلوک سه پهنه آباد جازموریان، عنوان کرد: براساس گزارش پایان اکتشاف ارائه شده از این واحد، بالغ بر 10 میلیون کانسنگ آهن شناسایی شده است.

    مدیرکل صمت استان هرمزگان با اشاره به اکتشافی افزون بر 100 هزار تن کانسنگ منگنز در بشاگرد منطقه «بیخ کهنو» و «سوهران»، تاکید کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد 88 درصدی صدور گواهی کشف در سال 1401 نسبت به سال قبل بودیم.

    وی با اشاره به صدور 32 فقره گواهی کشف و شناسایی حدود 74 میلیون تن ذخیره معدنی جدید طی دو سال اخیر، بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد 250 درصدی وصول درآمدهای دولتی در حوزه معادن معادل 296 میلیارد ریال بودیم.

    قاسمی با ذکر این نکته که مجوز واردات 106 دستگاه و ماشین‌آلات معدنی، افزود: این مجوزها برای 36 متقاضی در استان هرمزگان با استفاده از ظرفیت قانونی ماده 110 آیین‌نامه اجرایی قانون معادن صادر شد.

    وی با اشاره به چالش پنج ساله تامین ماشین آلات معدنی در استان هرمزگان، گفت: در طرح جدید سرمایه‌گذاران و معدن‌داران به راحتی می‌توانند ماشین‌آلات مورد نیاز خود را با تسهیلات تامین کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر